הפייסבוק חשף.
הפייסבוק חשף.פלאש 90

הרשתות החברתיות, ובעיקר הפייסבוק, כבר מזמן הפכו למגרש המשחקים העיקרי של פושעי האינטרנט וההאקרים למיניהם. עם כמיליארד ורבע משתמשים פעילים, זה לא מפתיע שמספר ההונאות שמופצות בפייסבוק רק ממשיך לעלות.

אחת מאותן הונאות כוונה נגד משתמשי האנדרואיד. הודעה שהופצה בין משתמשי הפייסבוק גרמה לגולשים להתקין על מכשיר האנדרואיד שלהם אפליקציית ריגול המסוגלת לצותת לשיחות, לקרוא הודעות טקסט ולהפוך את המכשיר למכשיר האזנה – גם כשהוא לא בשימוש. מטרת אפליקציית הריגול – המכונה iBanking – היא לעקוף את מנגנוני הזיהוי הכפול שמשמים את הגולשים להתחבר לאתר הבנק שלהם ובכך לנסות ולהוציא מהם כספים.

18 הרוגים בתאונת רכבת הרים בפלורידה? הונאת פייסבוק

בשבוע שעבר הופץ בפייסבוק קישור לסרטון שכביכול מתעד תאונת רכבת הרים קטלנית באולפני יוניברסל בפלורידה, בה נהרגו 18 אנשים. לחיצה על הקישור הובילה את הגולשים להתקנת אפליקציה זדונית, המתחזה לאפליקציית Fox News לפייסבוק ומטרתה לאסוף מידע אישי אודות המשתמשים ולפרסם בשמם פוסטים בפרופיל שלהם.

בחברתESET ממליצים לעולם לא ללחוץ על קישורים מפוקפקים בפייסבוק, אפילו אם נראה שהם הגיעו מחבר. אם אתם רוצים להיות בטוחים לגבי ידיעה חדשותית כלשהי, עדיף שתוותרו על לחיצה על הקישור ותפתחו את אתר החדשות המועדף שלכם בנפרד.

אפליקציית וואטסאפ לפייסבוק - זיוף

פייסבוק אמנם רכשה את וואטסאפ תמורת כמה מיליארדים טובים של דולרים, אך עדיין לא שוחררה שום אפליקציה רשמית המאחדת בין הפייסבוק לוואטסטפ או שמאפשרת לכם להשתמש בוואטסאפ במחשב האישי שלכם.

לצערנו, גולשים שאינם מודעים לכך התפתו להתקין אפליקציה המתיימרת להיות "אפליקציית וואטסאפ לפייסבוק" שכל מטרתה היא לאסוף פרטים אישיים של הקורבנות לצורך גניבת זהות והונאות רשת אחרות. לאחר התקנת האפליקציה המשתמש מאשר גישה למידע האישי שלו וכן אישור לפרסם את האפליקציה בפרופיל שלו ובכך להפיץ את ההונאה הלאה אל חבריו.

"התעוררי תינוקת"

הורים לתינוקת בת עשרה חודשים מסינסינטי ארה"ב, התעוררו למשמע קולות מוזרים הבוקעים מחדר השינה של בתם. כשהם הגיעו לחדרה של הפעוטה הם נחרדו לגלות שאדם זר הצליח בצורה כלשהי להשתלט מרחוק על המוניטור שהוצב מעל מיטתה וניסה להעיר אותה באמצעות צרחות.

מוניטורים ומצלמות wifi הופכות ליותר ויותר נפוצות בימינו. הן מאפשרות לבעליהן לקבל גישה מהירה ולראות מה מתרחש מול המצלמה באמצעות כתובת IP. אך משתמשים רבים אינם מודעים לכך שקל מאוד להאקרים להשיג את כתובות ה IP האלו ובכך "לפרוץ" למצלמות כאלה או למוניטורים המנצלים את הטכנולוגיה הזו ומשתמשים בגדרות ברירת המחדל של המכשיר, שבדרך כלל כוללות סיסמאות הקלות למדי לפריצה.

אם אתם משתמשים במוניטור או מצלמה מבוססי אינטרנט, מומלץ ביותר לקרוא את הוראות השימוש ואת אופן הגדרת הסיסמה וכמובן להשתמש בסיסמאות חזקות שלא יפרצו בקלות.