יהודה וינשטיין
יהודה וינשטייןצילום: פלאש 90

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, כעת ההחלטה מונחת לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה שצריך להכריע האם להגיש כתב אישום נגד נושא תפקיד חשוב ביותר.

​במכתב ששיגרה אמש התנועה למשילות ודמוקרטיה ליועץ המשפטי לממשלה מוסבר כי ויינשטיין נגוע בניגוד עניינים אישי ומוסדי בעניינו של אביחי מנדלבליט שכיהן כפרקליט הצבאי הראשי בזמן "פרשת הרפז".​

על פי ההסבר, כלל לא בטוח שמנדלבליט היה צריך ליידע את ויינשטיין על הימצאות המסמך המדובר אצל הרמטכ"ל והדבר נתון לפרשנות. לווינשטיין היה אינטרס מובהק לקבל את החומר שיסייע לו אך כלל לא בטוח שהיתה קיימת חובה שכזו מצד הפצ"ר. כעת היועץ צריך לשקול האם להגיש כתב אישום נגד מי שפירש אחרת ממנו את הדין ולא העביר לו חומר.

במכתב נטען בפני ויינשטיין כי "חובתו של פרקליט צבאי ראשי לרמטכ"ל ולצבא, צריכה לסגת מפני הצורך לסייע לך, כגורם חוקר. ברור שהן מבחינה מוסדית, והן מבחינה אישית, הינך נוגע בדבר. גם אם את העניין האישי ניתן לפתור באמצעות העברה לנושא תפקיד אחר, הרי שאת העניין המוסדי לא ניתן לפתור", נכתב.

על כן, אומרים בתנועה למשילות כי גם אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט להגיש כתב אישום, אין משום כך להביא להשעיית מזכיר הממשלה מתפקידו, שכן כתב האישום לוקה בחשש לניגוד עניינים וכי יש להמתין עד לבירור העניין בבית המשפט.

במכתב דורשים אנשי התנועה מויינשטיין "לפעול בכל המהירות הראויה ובדחיפות לקבלת החלטה בשאלת העמדתו לדין של מזכיר הממשלה, ולא להותיר את הדברים במצב של ספק". יו"ר התנועה למשילות ודמוקרטיה אומר כי "רק בשבוע האחרון ראינו איך כאשר מדובר בבדיקת חשדות נגד שופט המועמד לעליון ,היועץ המשפטי יודע להורות לכל הנוגעים בדבר להזדרז. עכשיו ראוי שויינשטיין יקיים בעצמו את הדרישה ויחליט בזריזות וביעילות בעניין זה".

היועץ המשפטי של התנועה, עו"ד שמחה דן רוטמן, אומר כי "החשדות נגד מזכיר הממשלה עוסקות במסכת עובדתית ומשפטית שאינה קשורה כלל לחשדות ברמטכ"ל לשעבר ושאר המעורבים בפרשה, ולכן אין כל מניעה לדון בנושא בנפרד ולקבל החלטה מהירה. החשד נגדו מסתכם בכך שלא שקל במהירות את מעשיו והתעכב מספר שעות עד להעברת המסמך, מצופה שהגורם המחליט על הגשת כתב אישום יפעל באופן מהיר לא פחות".