חברי הכנסת עדי קול, אלעזר שטרן, רות קלדרון, אורלי לוי אבקסיס, רינה פרנקל, ניצן הורוביץ ומשה מזרחי חברו בימים אלה לקידום חוק שישנה את המגבלות על אימוץ ילדים ויאפשר בין השאר אימוץ ילד ללא קשר לדתו.

הצעת החוק קובעת כי תהיה "סמכות לסטות מהאיסור הקבוע בסעיף 5 לחוק, הקובע שילד יאומץ על ידי הורים בני דתו".

בעקבות הדברים פנו אנשי ארגון 'יד לאחים' לרבני 'דרך אמונה' בבקשה לחבור לפעולה משותפת נגד המהלך שעשוי להוביל בסופו של יום להגברת התבוללות. במכתבם לרבנים נכתב "בכאב עצום התקבלה הידיעה אצלינו על כך שבועדת חוק ומשפט, עברה החלטה לתיקון חוק האימוץ, שמאפשרת ל׳בתי המשפט׳ למסור ילד יהודי לאימוץ למשפחה נוכרית ולהפך. תיקון חוק זה מייצר התבוללות פשוטו כמשמעו ושומט לדעתינו את הקרקע מתחת הכללים שמאפשרים חיים יהודיים בארץ".

בראיון לערוץ 7 מתייחס הרב ברוך אפרתי, ראש רבני 'דרך אמונה' לחשש העולה ממכתבם של אנשי 'יד לאחים', חשש לו הוא שותף מלא. "מדובר ביוזמת חוק שתאפשר אימוץ ילד יהודי אצל הורים שאינם יהודים וכן להיפך, אימוץ ילד שאינו יהודי במשפחה יהודית. שני הדברים חמורים. זה הפוך מפסוקים מפורשים בתורה שאומרים שצריך להיזהר מקרבה לגויי הארץ", אומר הרב אפרתי ומציין כי אזהרות הלכתיות אלה ניתנו דווקא ביחס לישרים ולהגונים שבין יושבי הארץ שאינם יהודים, "דווקא אצל דוברי העברית והמוסריים, שיש לנו איתם קרבה וחיבה צריך להיזהר מקרבה, שתייה ואכילה יחד".

באשר לתחושה לפיה החומרה רבה יותר כשמדובר באימוץ ילד יהודי במשפחת גויים כיוון שילד גוי ניתן לגייר אומר הרב אפרתי כי "ילד גוי שגדל בבית יהודי אפשר לגייר אותו בבית הדין רק אם גדל בבית שיש בו יראת שמים ושמירת מצוות. החוק המוצע יאפשר ייבוא ילדים ואימוצם למרות שהם גויים לכל דבר ועניין", הוא אומר ומציין כי המאמצות יכולות להיות משפחות שאינן שומרות מצוות "אז איך אפשר לאפשר זאת?", הוא שואל.

על כך ניתן להוסיף ולחדד כי ילד גוי או ילדה גויה שיגדלו מינקות במשפחה יהודיה יוכלו בנקל ברבות הימים להכיר בני זוג יהודים ומתוך תחושה ואמונה שהוא אכן יהודי לכל דבר להוביל להתבוללות של ממש.

הרב אפרתי מחדד ומוסיף על הדברים פן נוסף: "מעבר לצד ההלכתי יש עניין מהותי. חסרים ילדים בארץ? מדינת ישראל קמה כדי שנייבא ילדים מתאילנד? יש ילדים זקוקים לאימוץ בארץ ואת זה יש לחזק ולהשקיע בכך משאבים ותמיכה".

לדבריו התחושה היא שהצעת החוק מגיעה "מאותו מקום של חוק הגיור ומאותו מחוקק שמנסה לפגוע ביהדות של המדינה תוך התעלמות ממסורת ישראל".

באשר לסיכויי החוק להגיע לספר החוקים של מדינת ישראל משוכנע הרב אפרתי כי סיכוי שכזה אינו קיים. "לא יקום ולא יהיה. יש פוליטיקאים יראי שמים וגם המסורתיים לא יאפשרו דבר שכזה. נשמרנו בגלות בזכות השמירה על זהותנו". כשנשאל אם במקרה זה יכול להיווצר שיתוף פעולה בין חברי הכנסת הדתיים לחברי כנסת ערבים המתנגדים גם הם לאימוץ ילד ערבי במשפחה שאינה כזו, השיב הרב אפרתי כי הדבר בהחלט אפשרי. "צריך לשתף פעולה עם אנשים ישרים בלי קשר לויכוחים אחרים שיש לנו איתם".