התכנית לתגבור לימודי הקודש ברשת צביה הוגדרה כהצלחה ותיושם בכל בתי הספר של הרשת.

התכנית פעלה בשנים האחרונות במספר מצומצם של בתי הספר ולאחרונה נבחנו כמה שנתונים מבין בוגרי המוסדות, בהם נמצא כי רוב מוחלט של התלמידים ממשיכים לחיות חיי תורה מלאים גם לאחר תקופת הלימודים.

ב"צביה" מספרים כי תכנית הלימודים מבקשת להעביר את התלמיד תהליך לימוד חוויתי ומשמעותי, המביא את התלמיד "לחיות את הנלמד" מעבר לרכישת ידע תורני, "המטרה היא לגעת בנפש הנערים, כך שהם יתחברו לנלמד ולא רק ישננו אותו בשביל ציונים גבוהים", מסבירים ברשת.

התכנית צפויה להשתדרג בשנת הלימודים ה'תשע"ו בהטמעתה כבר בשלב חטיבת הביניים. החטיבה הראשונה שתפעל במתכונות זו היא חטיבת ביניים ישיבתית חדשה שתיפתח בעיר פתח תקווה. לצד הלימוד הסטנדרטי הנהוג כיום בכיתות, יפעל בית מדרש פתוח עם ר''מים במספר מסלולים בעיון, אגדה ומחשבה כבר משלב חטיבת הביניים. 

בשבועות האחרונים, נקטה רשת צביה מספר צעדים בפתח תקווה לאיתור בוגרי כיתות ו' ברמת אינטליגנציה גבוהה, המתאימים למסגרת של מצוינות לימודית בקודש, לצד מסלולי לימוד מיוחדים בהם סייבר ומדעים במסלול ישיר להשכלה גבוהה.

גורמים בעירייה המלווים את פתיחת בית הספר מספרים, כי המהלך נועד לחזק את החינוך הממלכתי דתי התורני שזוכה לאמון בקרב ההורים. "בשנים האחרונות, אנו עדים להתפתחות חיובית בעיר של בתי ספר יסודיים ממלכתי דתי שמשלבים רמה תורנית גבוהה במיוחד לצד רמה גבוהה של לימודים כללים וכעת המגמה היא להמשיך תנופה זו גם לעבר חטיבות הביניים".

"המוסד החדש נועד להשלים את קשת המוסדות הקיימים בפתח תקווה. פתיחת החטיבה החדשה והפיכת ישיבת צביה למוסד שש שנתי היא חלק מתהליך בניית מערך מוסדות חינוך בעיר, שייתן מענה לגוונים השונים באוכלוסיה הדתית לאומית. העיירה מעוניינת שתלמידי העיר בוגרי היסודי בממלכתי דתי מכל גווני הקשת, כולל האוכלוסייה המעוניינת במסלול תורני מוגבר יקבלו כתובת ראויה בעיר". הסביר רמי הופנברג, סמנכ"ל לחינוך וקהילה ומנהל מנהל החינוך בפתח תקווה.

הרב יוני גוטליב, מנהל חטיבת הביניים, הדגיש כי "המהלך נועד להעמיד אנשי מעשה תלמידי חכמים, משמעותיים ואכפתיים החיים את התורה, שישתלבו בכל תחומי החברה עם גדלות תורנית אמיתית".