קובי בראש אימון מדריכים
קובי בראש אימון מדריכיםצילום: 'קרב מגע'

בימים אלה עושה בישראל קובי ליכטנשטיין המכונה בדרום אמריקה "מאסטר קובי" לאחר שהקים בברזיל ובדרום אמריקה למעלה ממאה וחמישים מכונים ללימוד קרב מגע ישראלי.

בראיון ליומן ערוץ 7 הוא מספר על ראשית הקשר שלו עם קרב המגע כאשר הכיר את אימי ליכטנפלד, מי שלימד קרב מגע את לוחמי ההגנה בימים שקדמו להקמת המדינה ולימים הנחיל את תורת הלחימה הזו גם לשדרות צה"ל הצעיר בימיו הראשונים.

"הייתי תלמיד של אימי ליכטנפלד מי שהמציא את הקרב מגע בתקופת המחתרות ואחרי מלחמת העצמאות הוא פיקד על לימוד הקרב מגע בצה"ל. לאחר מכן התחילו לשלב את זה באמנויות לחימה אחרות אבל הוא שהתחיל עם הקרב מגע המקורי. ב-1990 לקחתי את הקרב מגע להפצה בדרום אמריקה ואנחנו עושים את זה היום תחת הדגל הישראלי", מספר ליכטנשטיין.

ליכטנשטיין מוסיף ומספר על ייחודיותו של קרב המגע הישראלי כאמנות לחימה המתמקדת בהגנה עצמית ומעניקה למשתמש בה יתרון על פני יריבו ללא הבדלי גיל או ניסיון ספורטיבי. "יש לקרב מגע תוצאות מהירות, היא מאפשרת להתגבר על כל תוקף בכל מצב גם אם הוא מגיע עם סכין ואיומי אקדח. מתאים לאיומי רחוב ולאיומי טרור כפי שקורה היום. לקרב מגע יש את התשובות לנושא. אם כולם היו מתכוננים קצת יותר המצב היה טוב יותר".

לדבריו רבים מבני הקהילה היהודית בברזיל מצטרפים למכוני האימון שלו בשל התגברות האיומים האנטישמים במדינה. "מתקופת המלחמה האנטישמיות גדלה באופן משמעותי. צלבי קרס על הקירות ודיבורים אנטישמיים. לתקיפות ממש לא הגענו ואנחנו מקווים שלא נגיע".

כאמור, ליכטנשטיין הקים למעלה מ-150 מכונים בכל דרום אמריקה אותם איגד בפדרציה הדרום אמריקאית. באימונים, כמו גם על חליפות האימון, הוא מקפיד להמשיך ולקרוא לאימון בשמו הישראלי 'קרב מגע' ולתלות דגל ישראל גדול על כל אחד מהמכונים.

במסגרת המכונים שהקים הסמיך קובי והכשיר מאות מדריכים ומאמנים המלמדים ב-17 מחוזות ביבשת דרום אמריקה,  וכך גם כוחות מיוחדים וכוחות עילית של הצבא הביטחון והמשטרה.

כעת, הוא נמצא כאן בישראל בראש משלחת של תלמידיו להם הוא מבקש לערוך היכרות עם ישראל האמיתית, לא זו שהם מכירים מכלי התקשורת. "אני מביא את הקבוצות לכאן כדי שיכירו את ישראל כפי שהיא. הם באים להכיר את ההיסטוריה של הקרב מגע במדינת ישראל, שיכירו את ההיסטוריה שחל מדינת ישראל, נבקר בשדרות, מול רצועת עזה, שיבינו מה היה כאן בתקופת המלחמה, שיכירו את מה שקורה כאן באמת".

בין השאר יבקרו הקבוצות בפסגת המצדה, הרמת הגולן (הר בנטל), במנהרות הטרור בדרום, בירושלים (החדשה והעתיקה), בקיסריה ובהמשך כן יתארחו במכון ווינגייט ויעלו בנתניה לקברו של אימי ליכטנפלד, מייסד השיטה.