זה קורה אחת לשנה, ביום המוזיאונים הבינלאומי, המתקיים בסימן "מוזיאונים למען חברה בת קיימה".

המוזיאונים הפתוחים בתל חי, תפן ועומר פותחים את שעריהם בפני הקהל הרחב לביקור ללא תשלום.

המוזיאונים של התעשיין סטף ורטהימר מלוחמי הפלמ"ח, הוקמו בגני התעשייה בפריפריה, כתפישה ציונית לחיזוק הנגב והגליל!

יום המוזיאונים הבינלאומי השנתי נחגג בחודש מאי, ברחבי העולם וגם בישראל. איגוד המוזיאונים הישראלי והמוזיאונים ברחבי הארץ מזמינים את הקהל הרחב לבקר בכ- 70 מוזיאונים בישראל ללא תשלום. יום המוזיאונים מתקיים במטרה לחשוף את המגוון התרבותי של המוזיאונים, ולקרב את הקהל אל המדע, האמנות, הארכיאולוגיה, העיצוב, ההיסטוריה והתרבות המוצגים במוזיאונים.

המבקרים במוזיאונים , במהלך יום המוזיאונים הבינלאומי, ייהנו ממגוון תערוכות המוצגות ופעילויות במוזיאונים:

במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי

תערוכת צילום "בעקבות"- של מישל פלטניק- עבודות ייחודיות מבויימות ומפתיעות, בסטילס ובמיצגי וידיאו, של מצבים שנלקחו מעבודותיו של האמן הבריטי הנודע פרנסיס בייקון, שעניינם טיפול בזהות ובדימוי האנושי, כחלק ממשחק תפקידים בעולם של מציאות.

תערוכת עבודות בוגרי קורס צילום דיגיטלי 2015-2014- עבודות המבטאות מגוון הנושאים שנלמדו בקורסים: טבע ונוף, סטודיו, פורטרטים, סביבות, טבע-דומם ועוד.

"צילומדע"- אגף אינטראקטיבי מרתק לכל המשפחה- כיצד מצלמת המצלמה? בעזרת מתקני הפעלה ומשחקים טכנולוגיים, טאבלטים ותצוגות מרהיבות, לומדים וחווים את עולם הצילום על מכלול היבטיו.

במוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן

"הכי רחוק מתל אביב" של הפסלת ורדה יתום- אחת מעשרת הפסלים הקרמיים הטובים בעולם.

בתערוכה המרשימה מוצגות שבע סדרות פיסול חדשות, השאלות והמצוקות הקיומיות תוך חשיפת היכולות והתכונות הייחודיות של החומר הקראמי. כל זאת במבנים סדרתיים. כל סדרה עוסקת בנושא מסוים, אך כל פסל בודד עומד גם כיצירה בפני עצמה.

עוד במוזיאון- אוסף מכוניות קלאסיות- שכולן נסעו על כבישי הארץ, "הגלגל"- תערוכה אינטראקטיבית, ושלל מכשירים העשויים מגלגלים להפעלה, המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית מורשת הייקים, גן פסלים רחב ידיים, חנויות מפעל, משחקיה וקפיטריה עם ארוחות ילדים.

במוזיאון הפתוח בגן התעשייה עומר

תערוכת צילום-זיכרונות ממשלתיים- רגעים בחיי ראשי ממשלה מבעד לעדשה מארכיון צלם לשכת העיתונות הממשלתית משה מילנר. בתערוכה מונצחים תשעה ראשי ממשלת ישראל, מלוי אשכול ועד בנימין נתניהו ושמעון פרס כנשיא, בתחנות מרכזיות בחייהם האישיים ובתולדות מדינת ישראל.

עוד במוזיאון- תערוכת פסלי החוץ של אילן אורבוך "השתקפויות" בגן הפסלים, אוסף מכוניות עתיקות, חדר אמנות מדע "בין מציאות לדמיון"- אמצעי המחשה מעוררי סקרנות ומחשבה ועוד.

מוזאון הנגב לאמנות ומוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח

הזדמנות לבקר בתערוכה "חמור עכשיו" במוזיאון הנגב לאמנות. התערוכה שאצרה פרופ' ציונה שמשי מתחקה אחר הדימוי של דמות החמור בתרבות הארץ-ישראלית ומציגה את השיח המגוון סביב דמותו בעזרת יצירות אמנות בווריאציות שונות.  בין האמנים המציגים בתערוכה: מנשה קדישמן, דוד גרשטיין, בועז ארד, מישל קישקה, יוסי אבולעפיה, דודו גבע. בתערוכה מוקרן סרטו התיעודי של הבמאי יכין הירש,  "זמן חמור" אשר משקף את חשיבותו הייחודית של החמור מבין בעלי החיים והיחס לחמור בתרבות הבדואית והישראלית בכלל.

רשימת הפעילויות המלאה ושעות הפתיחה של המוזיאונים המשתתפים תפורסם באתר איגוד המוזיאונים הישראלי www.icom.org.il