בדרך לאילת
בדרך לאילתצילום: פדרול

כשמטיילים בישראל, ביום אחד אפשר לעשות סקי בחרמון ואחר-כך לקפוץ לאילת ולטבול בים האדום. עם זאת, בתודעת הישראלים הדרך לאילת תמיד מתקשרת למסע רציני מאוד – הדרך הארוכה לדרום.

הנה עובדה מעניינת נוספת. בארצנו הקטנטונת (אורכה מצפון לדרום בסך הכול 470 ק"מ) "מגלי הארצות" הם לעתים קרובות... צלמים. תפקידם קיבל ממד משמעותי נוסף עם הופעת הרשתות החברתיות. כיום רשמי מסע הם לרוב תפזורות של צילומים ה"מתובלים" בהערות קצרות.

כמו כן, מתקיים פסטיבל צילומים שלם, שגם נקרא כך – "בדרך לאילת". זוהי חגיגה של ממש עבור צלמים מהדרום, ובעצם עבור כל חובבי הצילום בישראל. בפסטיבל, שייפתח מחר (שישי) ב-1.5.15 בשעה 11:30 בגלריית בית העיתונאים על-שם סוקולוב, ישתתפו 30 צלמים עולים. רובם חיים בדרום. הוא נתמך בידי משרד העלייה והקליטה, המרכז לקליטת אמנים עולים ותושבים חוזרים.

אחת ממטרות הפסטיבל היא לתת לצלמים ותיקים וחדשים כאחד הזדמנות להציג ללא דמי השתתפות את עבודותיהם בגלריה חשובה בתל-אביב ולקבל קטלוג מרהיב עין, שיסייע רבות בקידומם המקצועי. הקטלוגים של הפסטיבל הם מעין כרוניקה של הארץ ובעיקר הדרום, שתועדה על-ידי צלמים בזמן אמת. הפסטיבל מתקיים ללא מטרות רווח ומיועד לקידום אמנים עולים ולתיעוד אמנותי של ארץ-ישראל למען הדורות הבאים.

לדברי ליאוניד פדרול, מנהל הפסטיבל, נושא התערוכה הוא בראש ובראשונה דווקא דרום הארץ – חלק מעניין ביותר של ישראל. דווקא בחלק זה של המדינה מורגשת במיוחד רוח הזמן: "מעשיות מימים עברו" משתלבות באופן טבעי בקצב החיים המודרני. נתיבי שיירות, חורבות של ערים עתיקות וכבישים מהירים, נופי מדבר שוממים לצד נאות מדבר ירוקות עם נחלים שוצפים.

לכל העבודות המוצגות בפסטיבל הצילום נושא משותף אחד - הטבע והאנשים של הארץ הזו. האמנים משתמשים בכל מגוון סגנונות הצילום: דיווח, נופים עירוניים וכפריים וכמובן, דיוקנאות.

ללא כל ספק, זהו גן עדן של ממש עבור הצלמים, מרחב יצירה בלתי מוגבל. על כך מעידות בבירור עבודות המשתתפים. הן מבוצעות בטכניקה של צילום קלאסי כמו גם באמצעות טכנולוגיות דיגיטליות מודרניות. כל המעוניינים מוזמנים לכיתות אמן ולדיונים שבהם ייקחו חלק צלמים יוצרים מהדרום ועיתונאים.

אתר הפסטיבל: http://www.artphotoisrael.co.il/roadtoeilat2015/index.htm