לפני כמעט עשור הוקם בארה"ב פרויקט מיוחד באוניברסיטת דלאוור בשם Go Baby Go.

מאז, צלח הפרויקט כבר במספר מדינות (ניו זילנד, פולין, קנדה ועוד) ובימים אלו מושק רשמית בישראל על ידי צוות פיזיותרפיסטים מתל אביב. המיזם הייחודי הינו כעת חלק מעמותת ניצני ראשון, עמותה למען ילדים נכים הקיימת מאז שנת 2001.

צוות הפרויקט נפגש עם ילדים בגילאי 1-8 שנים עם מוגבלויות דוגמת שיתוק מוחין, ניוון שרירים ומחלות גנטיות שונות שאינן מאפשרות לילדים ניידות עצמאית.

הצוות המקצועי נפגש סדרת מפגשים קצרים עם הילדים, מודד, מתאים, בונה ומאפשר להם למעשה לשלוט ברכב הממונע בפשטות, מה שעד כה היה מסובך הרבה יותר - ללא ההתאמות המיוחדות. כך למשל בונה הצוות מאפס חגורות אגן וחגורות בטיחות מיוחדות שלא כלולות ברכבים הקנויים, העברת הנעת הרכב להנעה באמצעות היד, ועוד.

"המכוניות הממונעות המוצעות לרכישה בחנויות הצעצועים ורשתות השיווק אינן מותאמות לילדים עם מוגבלויות, פרויקט גו בייבי גו משנה זאת ומתאים את המכוניות בהתאם לצרכיו של הילד", כך לדברי סטפני ליבזון, יזמית הפרויקט.

בעוד הפרויקט מקל על הוצאות ההורים מחד, ומאפשר לילדים להתנייד בצורה קלה יותר מאידך, מטרתו העיקרית של הפרויקט  הינה דווקא בפן החברתי. גו בייבי גו שמה את הדגש על השתתפות - תחושת שייכות, שלרוב לוקה בחסר בקרב ילדים בעלי מוגבלויות. "הילדים מרגישים על הרכבים על הגובה, ההתנקות מכיסא הגלגלים, אפילו לרגעים קצרים בלבד, מביאה אותם להרגיש כמו כולם ותחושת השייכות ניכרת", כך לפי ליבזון, "מטרתנו היא לגרום להם להרגיש חלק מהחברה ולהיות מעט פחות תלויים בהורים, ואנחנו רואים תוצאות מיידיות. כך למשל אחד מילדי הפרויקט זכה להוביל את צעדת יום העצמאות בגן, דבר שהיה קשה לעשות לולא המכונית. זה מעצים את הילדים ומרגש אותנו".

מאז עלה אתר הפרויקט לאוויר קיבל הצוות המקצועי פניות רבות מהורים לילדים מוגבלים המעוניינים שילדיהם יקחו חלק בפרויקט.

מאחר והפרויקט כולו מתבסס על תרומות ומתנדבים, זקוקים הם לתרומות וספונסרים, "הפעילות כולה התנדבותית והרכבים עצמם נקנים מתרומות. אנו במסע גיוס תרומות עבור רכבים ישנים שלא בשימוש, תרומות רכבים חדשים מחנויות צעצועים ותרומות כספים. פניות ההורים מרגשות אותנו ומעצימות את תחושת הרצון לעזור, וכרגע אנחנו מתמקדים בגיוס כספים על מנת לעזור לכולם".