השר ישראל כץ
השר ישראל כץפלאש 90

הישג חשוב לישראל בזירה הבינלאומית. הארגון הבינלאומי לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD, אישר את הצטרפותה של ישראל כחברה בפורום התחבורה הבינלאומי של הארגון, יחד עם שתי חברות חדשות, ארגנטינה ומרוקו. 

בפורום התחבורה הבינלאומי (International Transport Forum)ׂׂׂ הנחשב לפורום הבינלאומי היוקרתי ביותר בנושא תחבורה, חברות עתה 57 מדינות ובכללן רוב מדינות אירופה כולל רוסיה, ארה"ב , הודו, סין, קוריאה ויפן. הארגון עוסק בפיתוח מדיניות תחבורה גלובלית, ומטרתו לתרום לפיתוח בר קיימא, שוויון חברתי, רווחה וחיי אדם.

שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) אמר כי צרופה של מדינת ישראל, כחברה מלאה בפורום התחבורה הבינלאומי (ITF) מהווה הבעת אמון משמעותית של מדינות העולם במשק הישראלי, ''המאופיין בצמיחה כלכלית מהירה בכלל, ושל ענף התחבורה בפרט, ובביקוש רב לשירותי תחבורה, הגדל בקצב מהיר''.

לדברי כץ, ''הביקוש המואץ לשירותי תחבורה וההבנה כי ההשקעה במערכות ובתשתיות תחבורה חיוניות, נושאות תשואה גבוהה למשק, הביאו להשקעות נרחבות בשנים האחרונות של משרד התחבורה, בהיקף של כ- 1.4% מהתוצר הלאומי, זאת, לעומת השקעה של כ- 0.5%-0.8% , מהתוצר הלאומי במדינות מפותחות בעולם''. 

השקעות אלה כוללות בין השאר, פיתוח נרחב של כבישים ומסילות ברזל, בכל רחבי הארץ, תוך חיבור יישובי הפריפריה למרכז הארץ, הרחבת רשת מסילות הברזל הארצית, הקמת מערכות להסעת המונים, בניית שני נמלים חדשים, בחיפה ובאשדוד והקמה ושדרוג של שדות תעופה.

סמנכ"ל בכיר תכנון וכלכלה במשרד התחבורה, צ'ארלס סולומון, ציין כי למדינת ישראל יש כיום כר נרחב של אפשרויות לתרומה למשק התחבורה הבינלאומי וליכולת להשפיע על עיצוב מדיניות בנושאי תחבורה וכלכלה, יחד עם המדינות, המפותחות והמשפיעות בעולם.

בשנים האחרונות, מוביל משרד התחבורה רפורמות מבניות והשקעות משמעותיות ביותר בענף התחבורה, בראייה של תכנון לטווח ארוך.

השקעות אלה כוללות בין השאר בניית רציפים חדשים לנמלי הים, בחיפה ואשדוד, שיאפשרו לראשונה תחרות אמיתית  בענף הנמלים, רפורמת השמים הפתוחים בתעופה, שילוב הסקטור הפרטי בפרויקטים תחבורתיים רבים כמו כביש 6, כביש 431, הרכבת הקלה בירושלים ומנהרות הכרמל בחיפה.