ישיבת אמי"ת ברעננה
ישיבת אמי"ת ברעננהצילום: יח"צ

לקראת סיום שנת הלימודים ערכו תלמידי מגמת המוזיקה בישיבת אמי"ת חברותא בכפר בתיה, רעננה, קונצרט מוזיקלי חגיגי בו הפגינו את היכולות המוזיקליות אותן פיתחו מתחילת השנה.

לאחר שבועות של הכנה בליווי הצוות המקצועי, הציגו התלמידים ערב מוזיקלי מקצועי ומושקע. התרגשות רבה היתה מורגשת בקרב המוזיקאים הצעירים, מורי המוזיקה, ובמיוחד בקרב ההורים הגאים בקהל.

ישיבת אמי"ת חברותא היא ישיבה יחודית המעניקה הזדמנות לתלמידים שמסיבות שונות לא מצאו את מקומם במוסדות החינוך הרגילים, על ידי התמחות במגמות מוזיקה, סיירות ובעלי חיים. קונצרט מראה את התקדמות התלמידים בלימודי המוזיקה, ומפגין את היכולות אותן רכשו תלמידי י"ב, שזה להם הקונצרט המסכם.

מאות מבוגרי הישיבה, בני משפחות התלמידים וחברים הגיעו לאודיטוריום בכפר בתיה לשמוע ולשמוח בשמחת התלמידים שהציגו הפקה מושקעת בכל סגנונות המוסיקה. מהשירה הארץ ישראלית המוסיקה החסידית וניגוני ג'ז ועד לחנים לשירים מקוריים .

המופע הסתיים בקטע מוזיקלי מקורי של התלמיד שמואל דסקל שנקרא 1985- על שם מבצע משה. הנגנים הצעירים הצליחו לרגש את הקהל עם היצירה המיוחדת המבטאת את השמחה של בני העדה האתיופית בעליה ארצה, וגם להרקיד את כל היושבים בקהל.

במסגרת הקונצרט, ביצעו תלמידי י"ב מהיצירות המקוריות שלהם. כפרויקט סוף שנה מוציאים תלמידי י"ב דיסק מסכם של עבודתם המוזיקלית - כתיבה, הלחנה וביצוע.

הרצועה המקורית "חדש תחת השמש" אותה כתב והלחין בנימין גולדשטיין, כפרויקט סיום במגמת מוזיקה, היא סינגל שמבטא את התחושות שלו מול מערכת החינוך הכללית לעומת הישיבה בה למד. הדיסק אותו הוציאו חבריו למגמה, נושא את השם של השיר המיוחד של בנימין.

בישיבה מציינים כי "מדובר ביצירה מפתיעה לנער בגילו, שמעוררת מחשבות על מערכת החינוך ומערכת הלחצים בה נתון הנוער שלנו". בנימין גולדשטיין, תלמיד חברותא, שמסיים כיתה י"ב אמר "במהלך הקונצרט הרגשנו שהצלחנו להזרים את האנרגיות והשמחה שלנו לקהל המרוגש - ומבחינתנו זו הייתה הצלחה כבירה".

מרב ברנר, רכזת מגמת מוזיקה בישיבה אמרה "לאחר ארבע שנים בהם נתנו להם את הכלים ואת האפשרות להתפתח ולהתמקצע בעולם המוזיקה, היה מרגש ומשמח לראות ולשמוע את התלמידים כיוצרים עצמאיים - כותבים מלחינים ומבצעים מעולים".

הרב אבינועם אלמגור, מנהל הישיבה, ציין בתום האירוע כי "מרגש היה לצפות בנערים המיוחדים שלנו עולים אל הבמה ומבצעים קטעי נגינה מורכבים, מוכיחים לעצמם ולעולם שאין גבול ליכולת שלהם".