התולעת הגדולה
התולעת הגדולהצילום: דוברות טרם

אנשי הצוות הרפואי במיון 'טרם' בתל אביב לא האמינו למראה עיניהם. למיון הגיעה השבוע צעירה, עובדת זרה מאריתריאה, כבת 34 כשהיא נושאת עמה בקופסה תולעת באורך שני מטרים.

הצעירה סיפרה כי היא סובלת בחודש האחרון מכאבי בטן חזקים ומצאה בצואתה את התולעת הגדולה והיא חוששת כי תולעים נוספים מצויים בבטנה.

הצעירה אמרה כי מלבד כאבי הבטן היא גילתה בחודש האחרון שירדה במשקל וחשה בחולשה כללית. לדבריה היא הבחינה מידי פעם כי יצאו תולעים לבנים בצואתה, אולם עתה יצאה תולעת גדולה במיוחד.

הרופאים  ביצעו לאישה בדיקות מעבדה ובהם בדיקות דם, צואה ושתן ובמקביל העניקו לה טיפול אנטיביוטי ונוגד פרזיטים על מנת לשלול כל אפשרות לזיהום ובסיומם שוחררה לביתה עם המלצה למעקב.

ד"ר סלים סמארה, שטיפל בצעירה, סיפר על המקרה "האישה הגיעה למיון 'טרם' מלווה בקרוב משפחה. כשהיא הגיעה היא הייתה מבוהלת ממה שמצאה. היא לא הבינה מה זה. לאחר שערכנו את הבדיקות השונות, הענקנו לה טיפול נוגד פרזיטים וכעת אנו ממתינים להגעת תוצאות בדיקות הצואה על מנת להחליט על המשך הטיפול".

ד"ר מנחם שכטר גסטרואנטרולוג בכיר ברשת  מסביר על תופעת הtape worm: "מדובר בתולעת פרזיטית ממשפחת פרזיטים שנפוצה באזורים עם היגיינה נמוכה ובייחוד באפריקה תת- סהרה, דרום מזרח אסיה ואמריקה הלטינית.

התולעת יכולה לגדול עד לכ-20 מטר אורך, ולרוב לא גורמת לתסמינים אולם לעיתים יכולים להופיע תסמינים של כאבי בטן וזו סיבה לגרימת אנמיה מחוסר ברזל בעולם השלישי".

ד"ר שכטר הוסיף כי נחשפים לפרזיט על ידי אכילת אוכל הנגוע בביצי התולעת ובייחוד דג או בשר לא מבושל מספיק.

ד"ר חן קולינס, מנהל מרפאות המטיילים של הרשת אמר כי ברוב המקרים שמירה על היגיינה ושטיפת ידיים ימנעו את המצב המסוכן.