בתי הקברות לאן?
בתי הקברות לאן?פלאש 90

בימים אלו מתחיל אגף הקבורה במשרד לשירותי דת בניהולו של יצחק ישי, בתהליך הפצת משובי איכות השירות בבתי העלמין ברחבי הארץ למשפחות הנפטרים.

הפצת המשובים, מסבירים במשרד לשירותי דת, נועד "לאפשר התייעלות, שימור ושיפור השירותים הניתנים למשפחות הנפטרים עם כמה שיותר רגישות".

בטופס נבדקים פרמטרים שונים בתחום השירות, כגון: זמינות ואיכות שירות מנהלי המתקנים השונים, יחס, איכות ומקצועיות השירות של העובדים, הופעתם הייצוגית, אדיבותם וזמינותם. בנוסף, נשאלות המשפחות על רמת ניקיון בתי הקברות והטיפוח וכן איכות המתקנים הציוד של בית הקברות.

במשרד מציינים כי אמנם המשובים נגישים לציבור הרחב באתר האינטרנט של המשרד לשירותי דת, אך מאחר ולא לכל הציבור יש גישה לאינטרנט החליט אגף הקבורה ליזום צעדים מקדמי פעולה - שליחה בדואר של המשובים למשפחות הנפטרים.

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, מבהיר כי "לנגד עיננו עומדת מטרה נעלה והיא הנגשת שירותי הדת לעם ישראל. אני מקווה שבזכות הפרויקט הזה נוכל לשפר ולהתייעל בשירותי הקבורה ברגישות כמה שיותר ולמנוע מבעוד מועד מקרים מצערים לדורות הבאים. המעקב השוטף והתמידי הוא הכרחי שכן שירותי הקבורה צריכים להיות תמיד מונגשים בצורה עדינה ורגישה למשפחות הנפטרים וזוהי דרך יעילה ביותר לעשות זאת. פרויקט זה יאפשר למשפחות הנפטרים לקבל אוזן קשבת ולנו לקבל את המשוב הראוי והמתאים בנושא. המשרד לשירותי דת פועל להנגשת שירותי הדת בכל מחלקה ופרמטר אפשרי. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה."

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס מתייחס גם הוא למהלך החדש ואומר כי "החשיבות העליונה פה היא כל הזמן להיות עם 'אצבע על הדופק'. לראות תמיד האם יש ליקויים ואיפה אפשר לשפר. יש עניין חשוב להיות בקשר ישיר עם משפחות הנפטרים כל הזמן. גם בזמן שהם נזקקים לנו וגם לאחר מכן. אני חושב שזו אחת התכונות הטובות של המשרד- תמיד לחשוב איפה ואיך ניתן לשפר ולהתייעל במטרה להנגיש את שירותי הדת לעם ישראל. יישר כוח לאגף הקבורה על היוזמה ובהצלחה".

יצחק ישי, ראש אגף קבורה במשרד לשירותי דת, מסכם ואומר: "בהתחשב בעומס המוטל על גופי הקבורה השירות שניתן הינו טוב, אך כחלק מהרצון לשפר ולשדרג את השירות למשפחות הנפטרים הנזקקים לשירות רגיש זה בשעתם הקשה, הוחלט לצאת בפיילוט ראשוני ולבנות טופס משוב למשפחות הנפטרים. מאחר ולמשפחות קשה למלא טפסים אלו במקום ההלוויה או דרך האתר, הוחלט לשלוח את המשוב לבתים ובדרך זו לקבל הערות ותלונות וכן נושאים חיוביים ומכך ללמוד מהשטח את המציאות ולקדם את נושא השירות ולכן חשובה לנו ההיענות ושיתוף הפעולה של המשפחות".

יצוין כי במדינת ישראל קיימים כ- 1,200 בתי עלמין וכ- 600 גופי קבורה. מספר הנפטרים מדי שנה עומד על כ- 35,000.