יש מי שחושבים אחרת. עדיין
יש מי שחושבים אחרת. עדייןחגי הוברמן

אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, סבור גם היום, עשר שנים לאחר ההתנתקות, כי עקירת היהודים מעזה הייתה מתבקשת. 

"ספגנו אש גם לפני וגם אחרי, בשורה התחתונה אנחנו רוצים מדינה יהודית דמוקרטית והיציאה מגוש קטיף הייתה צעד חיובי בדרך למדינה כזאת. נכון שאנחנו משלמים מחירים, קיווינו שהפלשתינים יהפכו את עזה לסינגפור במקום זה הם משקיעים בשנאה ורוע, רצינו שתופי פעולה וקיבלנו טילים. אבל המהלך האסטרטגי עם כל הכאב האישי על העקירה, היה חשוב", אומר שוסטר.

שוסטר סבור שגם היום צריכים ליישם את תכנית החלוקה של ועדת פיל הבריטית, "מאז שנות השלושים יש ויכוח גדול בציונות בין מי שחושב שצריכים להקים מדינה יהודית ולצידה מדינה ערבית לבין מי שחושב שצריך להקים מדינה אחת. אני חושב שהסיכוי היחיד להגשמת הציונות באמצעות מדינה יהודית דמוקרטית, היא באמצעות מה שהיה ביציאה מעזה ובעתיד יציאה מריכוזי האוכלוסייה הערבית ביו"ש. תכנית החלוקה של ועדת פיל משנות השלושים נכונה גם היום, העקרון הזה של רצף של מדינה יהודית שמוכרת על ידי העמים, המחירים אולי עצומים אבל הם מתבקשים".

שוסטר חולק על בוז'י הרצוג שטען אתמול בכנס לציון עשור לגרוש, כי ההתנתקות באורח חד צדדי הייתה טעות, "זאת חוכמה שלאחר מעשה, אם היינו מחכים לפרטנר פלשתיני התנתקות לא הייתה מתבצעת, מי שהוביל אותה היה שרון , ואילולא שרון זה לא היה מתבצע. ברור שהמצב הביטחוני שלנו הורע, הירי והרקטות על עוטף עזה. אבל כמו שהמתיישבים ביו"ש מוכנים לשאת על גבם את הנטל הביטחוני למען מטרות, כך גם אנחנו".