חוד חנית ימי. אהוד ברק
חוד חנית ימי. אהוד ברקפלאש 90

שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, הגיב הערב (שני), באמצעות עורכי דינו, לפרסום המתמשך של קטעים מההקלטות של שיחותיו עם כותבי הביוגרפיה שלו בערוץ 2.

עורכי דינו של ברק מסרו, "במידה והקלטות לא תוחזרנה לרשותו מיידית כפי שנדרש על ידו כבר ביום ששי, ובמידה ושידורי הקלטות לא ייפסקו בדעתו לנקוט כנגדם בכל הצעדים המשפטיים שיידרשו - כדי להפסיק התנהגות מופקרת זאת".

"עצם השימוש בקלטות ללא ידיעתו ואישורו של ברק מראש, מהווה מעילה באמון, הפרת התחייבות וכל נורמה עיתונאית ראוייה", הוסיפו.

במהלך הימים האחרונים פרסם כתב ערוץ 2, רוני דניאל, שורה של קטעים מהקלטות של שיחות בין שר הביטחון לשעבר אהוד ברק ובין כותבי הביוגרפיה שלו, "מלחמות חיי", דני דור ואילן כפיר.

ההקלטות כוללות שורה ארוכה של אמירות של ברק, הנוגעות לנושאים רגישים דוגמת תקיפת מתקני הגרעין של איראן, יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושחרור החייל החטוף גלעד שליט.

בהקלטה שפורסמה הערב נשמע ברק מספר "כמה שהוא התנגד ל(שחרור) גלעד שליט ואני חודשים ישבתי עליו לעשות שני דברים: לעשות גלעד שליט ומיד אחר כך לקבל באוויר בממשלה שנמצאת בכנסת את ועדת שמגר".

ברק טען כי נתניהו השתכנע מעמדתו באופן חלקי בלבד, ומאשים באופן עקיף את ההחלטה שקיבל נתניהו בחטיפת שלושת הנערים, "בסוף הוא השתכנע שהוא צריך לשחרר את שליט ולא השתכנע לעשות את ההמשך המתבקש, וכך הוא מצא את עצמו שנחטפו שלושת הילדים אז...".

בהמשך נשמע ברק מותח ברק ביקורת על הדרך שבה ניהלה לשכת נתניהו את טקס קבלת הפנים לשליט, "היה בו משהו קטנוני בצורה מביכה ממש... הרצון הזה, החשיבות העליונה הזאת, יצרו איזה שלושה מעגלים... זה התקיים בתוך בסיס של חיל אוויר שבסוף אני אחראי עליו מטעם הממשלה ובאופן נורמלי מי שהיה צריך לארגן את הטקס הזה זה איש טכני מהמטכ"ל".

"פה היה... איזה מין דבר זה... לשכת ראש הממשלה שלחה צוותים לארגן את זה והכל היה מכוון לדבר אחד: לזה שהתמונה שתהיה, התמונה הראשונה כשהילד הזה יורד, היא תהיה רק עם ביבי בפריים. ואם הייתי מקשיב להוראות הליטרליות של הצוות הזה - יכול להיות שבכלל שר הביטחון לא היה יכול לגשת, להגיע לשם, עד שביבי לא יגמור לדבר איתו", הוסיף ברק בהקלטה.

"האינטנסיביות הזאת", נשמע ברק אומר, "יש בה משהו של שתי קצוות שישנן בתוך האישיות שלו, שזה חולשה... זה יכול ללכת לפינות ילדותיות בהשגת איזה דבר רגעי. אצל ביבי יש תחושה חזקה מאוד שבאמת התמונה, המילה, יותר חשובה מהמעשה בעצם".