כל דרישותיהם התקבלו. נציגי יהדות התורה במשא ומתן הקואליציוני
כל דרישותיהם התקבלו. נציגי יהדות התורה במשא ומתן הקואליציוניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בעקבות אישור הצעת חוק הבטחת הכנסה אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה, בירכו הנציגים החרדיים על קידום החקיקה והבהירו כי זו נגזרת ישירה להסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדות התורה לליכוד.

"מדובר בתיקון עוול היסטורי לאלו שתורתם אומנתם, ושפת לחמם נגזל מפי ילדיהם בשרירות במהלך הממשלה הקודמת", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן. "אני מברך על הסיכום שהגענו עם שר האוצר כחלון, שלא לדחות הדיון וההחלטה בנושא, תוך קידום הליכי החקיקה בדרך להשלמת החוק, כפי שמופיע בהסכם הקואליציוני".

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש הוסיף כי "נציגי יהדות התורה ראויים לברכה ותפילה שיצליחו להשלים את החקיקה בכל הקשור להבטחת ההכנסה שתפעל בהתאם לקריטריונים כבעבר". עוד הוסיף כי "הצורך בחקיקה בכנסת מצביע על החשיבות של ההסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדות התורה לבין הליכוד".

יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב אף הוא ואמר כי מטרת החוק היא להשיב את המצב לקדמותו לפני פסיקת בג"ץ שהפסיקה את הענקת הבטחת ההכנסה לאברכים. "אפעל להעביר את החוק עד להשלמתו, וזאת במסגרת גל החקיקות שהובילו הנציגים החרדיים מאז כניסתם לממשלה להסיר את חרפת לפיד והממשלה הקודמת". 

מנגד, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון עו"ד אורי רגב תקף את החוק ואמר בתגובה ש"ההחלטה מהווה פיגוע בכלכלה, תקיעת סכין בעתיד המשק ובגידה באחריות החברתית. בצל האינתיפאדה ודיוני התקציב, ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון מבצעים מכירת חיסול כללית של התקציב ומפלגות האופוזיציה נעלמו ונאלמו".

רגב מסביר ש"מדובר בתקציבים שישאירו אברכים בכוללים במקום שיצאו לשוק העבודה. על פי מחקר מדד הדת והמדינה של חדו"ש - רובו הגדול של הציבור מתנגד לסחטנות זו ולהגדלת המימון שדורשים הפוליטיקאים החרדים, לרבות מצביעי הליכוד וכולנו".

רגב הזכיר ש"קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים נפסלה פעמיים על ידי בג"צ בשל היותה מפלה בצורה קיצונית. העובדה שתעבור בתור חוק מיועדת להקשות על בג"צ לפסול אותה בשלישית אבל היא עדין תשאיר את כל ציבור התלמידים שאינם אברכים מופלים לרעה. גפני וחבריו סוחטים עוד ועוד הטבות לאברכים ולמוסדות המקיימים לימודים ללא תוכנית ליבה, על חשבון ציבור העובדים, הנושא בנטל תשלום המסים והביטחון".