גן ילדים
גן ילדיםצילום: Thinkstock

וועדת העבודה, הרווחה והבריאות סיימה היום (רביעי) את הטיפול בסעיף החלת חוק האומנה ביהודה ושומרון ואישרה אותו, כך נודע לערוץ 7.

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) שפעלה עוד בוועדת השרים לחקיקה אל מול ההתנגדויות - בירכה על המהלך.

"אני שמחה כי מאמצי העלו פרי, וכי וועדת העבודה הרווחה והבריאות אימצה היום את חוות דעתי כי הגדרת 'תושב' בחוק האומנה, יחול גם על תושבים הגרים בשטחי יהודה ושומרון", אמרה שקד.

היא סיפרה כי קיבלה ממשרד הרווחה נתונים המעידים על ייצוג משמעותי של משפחות אומנה בשטחי יהודה ושומרון. "משפחות אלו צריכות לקבל מענה בשם החוק כפי שיקבלו משפחות אחרות בכל אזור אחר בישראל. ההחלטה להחיל את החוק על כלל המשפחות היא הגיונית וטריוויאלית ועם זאת עדיין משמחת מאד. אזרחי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ב', ואני אמשיך לפעול על מנת שלא ירגישו ככאלה", דברי השרה שקד.

מדובר בהצעת חוק של ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שהליכי החקיקה שלה החלו בכנסת הקודמת ובשל חשיבותה החילה עליה ועדת השרים לענייני חקיקה דין רציפות.

כזכור, בדיון בוועדת השרים, הופתעה השרה שקד לגלות כי נציגי משרד המשפטים העירו בהצעת החוק כי הוא לא יחול בשטחי יהודה ושומרון. השרה הבהירה אז כי הנושא אינו מקובל ועקבה אחריו מקרוב כדי למנוע מגורמי שמאל להפלות את ציבור המתיישבים ביו"ש.

נציין כי חוק האומנה מעגן לראשונה את אחריות המדינה למערך האומנה בחוק ומסדיר מנגנונים של רישוי, פיקוח והכשרה למשפחות האומנה. כמו כן, מגדיר החוק את זכויותיהם, חובותיהם וסמכויותיהם של כל הצדדים המעורבים בהליך. בנוסף, מגדיר החוק לראשונה קרובי משפחה שמגדלים ילד שאינו יכול לגדול אצל הוריו כמשפחת אומנה.

בכך, ישווה החוק את הקצבה והשירותים שמקבלים קרובי המשפחה לזו של משפחות אומנה שאינן בעלות קירבה משפחתית לילד, זאת במטרה לעודד ככל האפשר הישארותם של ילדים במרחב המשפחתי הקרוב והמוכר.