עושים כבוד לזמרת הגדולה. דקלון וסגיב כהן
עושים כבוד לזמרת הגדולה. דקלון וסגיב כהןהפקה מוזיקלית: דודו טסה וניר מימון

'דקלון וסגיב כהן מארחים את אהובה עוזרי',

הפקה מוזיקלית: דודו טסה וניר מימון

אומרים שאין כאן כבוד לזמרים מבוגרים. אז אומרים. בפועל אני רואה שדווקא זמרים שהכניסו שירים רבים לפנתיאון הלאומי, זוכים לכבוד הראוי להם במופעי ואלבומי מחווה ובחידושים למיניהם.

אמנים שניפקו כמות מעטה יחסית של נכסי צאן ברזל, זוכים להכרה בהתאם, באופן טבעי.

אהובה עוזרי שייכת לסוג הראשון, ובשנים האחרונות היא זוכה לחיבוק קולקטיבי של קהילת התרבות בארץ. לפני כמה שנים יצא אלבומה 'מעליי דממה' שבו שיריה בוצעו בידי זמרים שונים, ונערכו גם לא מעט ערבי מחווה כהוקרה ליצירתה השורשית. נראה שהיא זוכה ללא מעט חיבוקים, מאז היעלמותה מתעשיית המוזיקה, כאשר לאחר הופעת ההשקה לאלבום 'צלצולי פעמונים' לקתה במחלת הסרטן ובשל כך הוסרו מיתרי קולה.

הפעם מי שעומדים מאחורי המחווה הם הצמד הכי מקסים בתקופה האחרונה: דקלון וסגיב כהן. שניהם מייצגים דורות שונים במוזיקה האוריינטלית, וביחד הוציאו את האלבום 'פרח המדבר', שהוכיח שמפגש בין דורות יכול להישמע טבעי לחלוטין. הם מבצעים שילוב מלא נשמה בין מוזיקה מזרחית, תימנית, ואפילו קצת רוקנ'רול בקצוות. ומה שהכי יפה זה ששניהם עושים הכול עם הרבה נשמה.

הפעם, אחרי אלבום משותף ומופע מצליח, התאחדו שוב דקלון וסגיב כהן לאלבום קאברים ומחווה לאהובה עוזרי, שגדלה עם דקלון בכרם התימנים ונחשבת לאחד מהאבות המייסדים של הז'אנר. עוזרי עצמה השתתפה באלבום בנגינה, בכלי הנגינה המיוחד הבולבול טרנג, שבהחלט מעשיר את התוצאה הסופית. דודו טסה וניר מימון הפיקו מוזיקלית, והתוצאה מקסימה, נוסטלגית, ובעיקר מעוררת הערכה לכך ששני היוצרים, דקלון וכהן, ידעו לעצור לרגע ולעסוק גם בחומרים קלאסיים מהסוג הזה.

השירים של עוזרי, שכבר נשמעים די מיושנים מבחינה הפקתית, מקבלים כאן מעטפת מודרנית, עדכנית, שתוכל להעביר את התוכן המוזיקלי האיכותי גם לדור הצעיר. וחשוב יותר, אלבום המחווה הזה עשוי ללמד את הדור הצעיר, ולהוכיח לו באופן ברור שההיסטוריה המוזיקלית המזרחית התחילה, איך לומר, קצת לפני עומר אדם ופאר טסי.