מכונית
מכוניתצילום: פלאש 90
יש כמה דרכים לחסוך בעלויות הביטוח בלי להתפשר על רמת הבטיחות. הצעד הראשון הוא לבצע השוואה יעילה בין חברות ביטוח, הצעד השני הוא לבצע התאמה אישית של הפוליסה למאפייני הנהג והצעד השלישי הוא להישאר עם אצבע על הדופק על מנת להתעדכן ברפורמות לטובת הצרכן

החוק בישראל מחייב בעלי רכבים לרכוש ביטוח חובה. עלותו הממוצעת של הביטוח הזה עומדת על כמה אלפי שקלים בשנה, כאשר לצידו יש להוסיף את הביטוח המקיף וביטוח צד ג'. יחד עם זאת, היום כבר לא חייבים לחסוך בבטיחות כדי לצמצם הוצאות על ביטוח לרכב חובה או מקיף. אפשר לעשות את זה בקלות אם מקפידים על השלבים הנכונים.

הצעד הראשון: השוואה יעילה בין חברות ביטוח

בעלי רכבים צריכים להשקיע לפחות כמה ימים בהשוואה בין חברות ביטוח. החל מחודש מרץ 2016 למשל ניתן לרכוש ביטוח חובה בהנחה דרך תאגיד חברות הביטוח "הפול", אך לא כל הנהגים מודעים לזה. כדאי להתחיל את ההשוואה באתר משרד האוצר ולקבל התאמה אישית. לאחר מכן ניתן לבדוק את המידע ישירות מאתרי האינטרנט של חברות הביטוח, וליצור קשר עם נציגי חברות הביטוח.

השוואה בין פוליסות ביטוח יכולה לגלות את היתרונות והחסרונות של החברות השונות. השוואה כזו תאפשר לחסוך בעלויות הביטוח בלי להתפשר על בטיחות, והיא רלוונטית גם עבור בעלי רכבים מסחריים. כל מבוטח רשאי לקבל את הפוליסה ולעיין בה לפני שהוא חותם על הרשאה לחיוב חשבון.

הצעד השני: התאמה אישית של הפוליסה

הרבה נהגים לא יודעים שניתן לבצע התאמה אישית של פוליסת ביטוח. התאמה באה לידי ביטוי בהתייחסות למאפיינים המיוחדים של הנהג: גיל, סגנון נהיגה, היסטוריית תביעות, מין, סוג הרכב וכן הלאה. התאמה פשוטה של מספר דקות יכולה לחסוך מאות שקלים בביטוח הרכב.

התאמה של פוליסת ביטוח מסייעת לשמירה על בטיחות בדרכים. היא מעודדת נהגים לנסוע לאט וזוכה להצלחה בארץ וברחבי העולם.

הצעד השלישי: עדכון לגבי רפורמות ושינויים בענף הביטוח

כל רפורמה בענף הביטוח יכולה לחסוך מאות שקלים לנהגים ובעלי רכבים. אפשר להתעדכן לגבי השינויים באתר משרד האוצר, באמצעי התקשורת או מול חברות הביטוח עצמן. יוקר המחיה משפיע על משקי בית בכל רחבי הארץ, אך רק נהגים שלא פוחדים לבצע שינויים נהנים מההטבות של הרפורמות. במילים אחרות, אין סיבה לשלם מחיר יקר על פוליסת ביטוח ולא לנצל זכויות מסוימות. הסוד הוא לבצע את ההתאמות בזמן ולא להתעצל להחליף חברת ביטוח.

לסיכום, חיסכון במחירי הביטוח מתחיל בהשוואה בין חברות ומסתיים בנטילת אחריות על הרכב הפוליסה והתשלומים החודשיים. מי שמתעדכן ברפורמות של משרד האוצר יכול לפנות מקום בתקציב ולחסוך כסף בלי לוותר על הבטיחות.

למידע נוסף על הרפורמה ועל כל הדרכים לחסוך בביטוח רכב באתר AIGלחצו כאן