פרופ' חיים ברייטברט
פרופ' חיים ברייטברטצילום: יח"צ

פרופ' חיים ברייטברט מונה היום (שלישי) לנשיא המכללה האקדמית צפת ע"י חבר הנאמנים של המכללה אשר התכנס לישיבה מיוחדת.

הוא שב למכללה לאחר שכיהן כחבר ויו"ר העמותה בין השנים 1997-2000.

איציק צאיג, מנכ"ל קבוצת אסם ויו"ר חבר הנאמנים של המכללה, בירך את פרופ' ברייטברט עם כניסתו לתפקיד, "פרופ' חיים ברייטברט הרשים את חברי חבר הנאמנים בגישתו האקדמית. ניכרת בו אהבה לצפת ולמכללה אותה הוא ליווה בשנים הראשונות להקמתה ומטרתו היא לקדמה בתחום האקדמי והמחקרי, למרות מיקומה הגיאוגרפי בפריפריה. חבר הנאמנים מאחל לו בהצלחה בתפקיד ומבקש מהנהלת המכללה, ראשי החוגים, המרצים וכל עובדיה לסייע לו במשימתו החשובה".

פרופ' ברייטברט כיהן עד לאחרונה כמשנה לדיקן הפקולטה לרפואה בגליל ולפני כן כדיקן הפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר-אילן.

הוא החל את לימודיו באוניברסיטת בר אילן ב-1966 לאחר שירות צבאי בנח"ל מוצנח. ב-1976 סיים את לימודי הדוקטורט בביוכימיה ונסע להשתלמות באוניברסיטת קליפורניה בברקלי. בשנת 1995 קיבל דרגת פרופ' מן המניין באוניברסיטת בר אילן ועתה הוא פרופ' אמריטוס של האוניברסיטה. בין יתר תפקידיו הוא כיהן גם כראש מערך המכללות, דיקן הפקולטה למדעי הטבע וראש המחלקה למדעי החי.

פרופ' יים ברייטברט הוא ביוכימאי בהשכלתו ובהתמחותו עוסק במחקר בנושא "פוריות הגבר: ביוכימיה של תאי זרע". במסגרת מחקרו הוא גם מנחה סטודנטים למחקר: כ- 70 בוגרים לתואר שני ושלישי. הוא פרסם כ- 300 פרסומים מדעיים, 145 מאמרים בכתבי עת בין-לאומיים ועוד 150 הצגות בכנסים מדעיים בארץ ובחו"ל.

במסגרת פעילותו האקדמית פיתח תכניות לימודים חדשות לתואר ראשון, שני ושלישי לאישור המל"ג - והיה חבר בוועדת ההיגוי שכתבה והגישה למל"ג את התכנית להקמת הפקולטה לרפואה בגליל, שכללה הקמת תשתית מחקר לקליטת חוקרים ועובדי מינהל, רכישת מכשור מדעי, בניית מעבדות מחקר ועוד.

פרופ' ברייטברט אמר כי הוא שואף להוביל את המכללה האקדמית צפת למצוינות אקדמית, חינוך ופיתוח. "לאחרונה הגשנו תכנית חומש למל"ג, שמטרתה לפתח תכניות חדשות במכללה כולל תכניות לתואר שני – נלמד. אנו מכינים עתה את המכללה לכניסה לעידן המחקר, תוך רצון לפתח תואר שני עם תזה, לצורך השגת מצוינות אקדמית".

ברייטברט הכריז על הצעדים שהוא מתכוון לנקוט בתפקיד החדש. "המכללה תקלוט בשנים הקרובות חוקרים-מרצים בעלי מעמד אקדמי מוכר מאוניברסיטאות שונות בארץ. חוקרים אלה יקדמו את המחקר במכללה וישפרו במידה נכרת את ההוראה. בנוסף המכללה תקדם את נושא הבניה בקמפוס, בניית מעונות, הקמת מרכז להוראה ושיפור תשתיות. צעדים אלה ואחרים, יקדמו את המכללה למצוינות אקדמית ויעמיד את המוסד כמכללה מובילה בארץ".