בלב תל-אביב, על הציר הנע בין כיכר הבימה לרחוב בוגרשוב, נפתחת בימים אלה ה"וויט וילה".

הוילה הינה מלון בוטיק אלגנטי, מרשים ואקסקלוסיבי בן 18 חדרים, המציע חווית לינה נדירה באחוזה מקורית משוחזרת, המשלבת באופן מרהיב בין הדר היסטורי לעיצוב ונוחות עכשווים במיקום אידיאלי.

"וויט וילה" שוכנת בבית זילברשטיין, וילה עירונית למגורים שתוכננה על ידי האדריכל שמואל (סם) ברקאי בשנת 1947, בהשראת האדריכל השוויצרי הנודע לה-קורבזייה באזור הכרזת העיר הלבנה על ידי אונסקו.

במהלך תהליך השחזור והשימור, שבוצע על ידי המעצב והארכיטקט האיטלקי בעל השם סטפאנו דורטה, נשתמרו חלקים רבים ממאפייניה האדריכליים: חלל הכניסה וגרם המדרגות המרשים, המרפסת הגדולה הפונה לשדרה, הספרייה ואלמנטים דקורטיביים בנויים בחדרים ובחללים הציבוריים ושולבו בה אלמנטים ופרטי ריהוט מודרניים.

תכנון הבית המקורי על ידי ברקאי- בן טיפוחיו של האדריכל המודרניסט השוויצרי הנודע ורב ההשפעה, לה קורבוזייה- כלל שתי קומות וגג שנבנו מוגבהים ממפלס הרחוב. הבית נבנה בסגנון בינלאומי מאוחר, המאפיין את עבודותיהם של השניים ומתבטא בהקפדה בעיבוד פרטי בניין, משחק בין הנפחים הבנויים וייחוס חשיבות אדירה לפרופורציות ושימוש בחומרים מאסיביים.

עם זאת, הוא משלב השפעות מקומיות, ובהן שימוש באבן גיר ארץ ישראלית, תכנון מרפסות גדולות והצבת חומה בכניסה. במהלך עבודות השימור, שבוצעו בתכנון בר אוריין אדריכלים בהגבלות מחמירות, נוספה קומת מרתף מתחת ליסודות המבנה, כשגרם מדרגות ספירלי מקשר בין הקומות ומודגש כלפי החזית המערבית באמצעות לבני זכוכית.

עיצוב הוילה הופקד בידיו של מעצב הפנים האיטלקי בעל השם, סטפאנו דוראטה. הלה תכנן ועיצב את הוילה כך שתיטיב לשמור על אווירת הפרטיות של הבית. דורטה התייחס בכובד ראש למאפיינים המקובלים של המעונות הפרטיים שנבנו באותה עת, וביקש להותיר את רוח התקופה נוכחת במקום. כך, שמר על ייחודו של המבנה, הנובע בין השאר, מהשלמות הנוצרת מתכנון מקיף של החלל ועד ירידה לפרטי הפרטים.

פרטי הפנים מעוצבים- ובהם סורגים, קמין, דלתות למבואות, ספריית גומחה- וניכרת בהם תשומת לב לעיצוב הצורני והקפדה על בחירת החומרים. הללו משלימים את ההרמוניה של החלל.

18 חדרי האורחים, ובהם שני לופטים רחבי הידיים, הם גדולים ומרווחים ומתאפיינים בעיצוב ייחודי ושימת לב לפרטים, כשכל אחד מהם קיבל אופי ייחודי משלו- עיצובית ואווירתית. הריהוט בחדרים משלב בין נוחות מודרנית ותחכום אורבני לאופייה של הוילה. כך, דרים בכפיפה אחת פרטים כמו חדר העבודה הישן, המטבח, חדר הסבה וחדר ארונות שנותרו בוילה מיום הקמתה, רהיטים שנקנו בשווקי פשפשים ברחבי העולם ועברו רסטורציה ושולחנות, כסאות וגופי תאורה שיוצרו במיוחד עבור הוילה.