עמדת שמירה שנצבעה במסגרת הפרוייקט
עמדת שמירה שנצבעה במסגרת הפרוייקטצילום: גרשון אלינסון

הושלם השלב ראשון בשיקום וטיפוח צומת גוש עציון. תחת הכותרת 'להחיות את צומת גוש עציון' יצאו פעילי ופעילות תנועת 'נשים בירוק', יחד עם תושבי הגוש, למבצע טיפוח ושיקום הצומת.

האתר שאירועי החודשים האחרונים תייגו אותו כמוקד לפיגועי טרור והתמגנות התחיל לקבל חזות חדשה, פורחת ומזמינה.

הפעילים והתושבים ועימם בני נוער מישובי הסביבה, קישטו את הדרך העולה לשמורת 'עוז וגאו"ן' הצופה אל הצומת בצמחי נוי ובאבנים, שלט 'ברוכים הבאים' הוצב במקום - והמועצה גוש עציון נטעה במרכז הכיכר עץ אלון בן כמאה שנים.

"יצאנו למיזם מתוך הבנה שחיים נורמליים, שהם שאיפתנו כאן, לא יוכלו להתקיים מתוך תחושת חיים בבונקר ובאווירה מתמגנת. כיכר הצומת היא למעשה כרטיס הביקור המקבל את פני הבאים בשערי גוש עציון, ישראלים כתיירים ומראה הבטונדות האפורות אינו מקדם בברכה", אומרות ראשי 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, יוזמות המהלך שזכה לברכת ועידודם של מפקדי הצבא באזור.

"אנו מלאי רגשי תודה והוקרה לחיילי צה"ל וקציניו העושים במקום ימים ולילות להגנה על ביטחון התושבים וכחלק מהמאבק היומיומי בטרור, אך עם זאת על הפרהסיה שלנו - ובעיקר על הכיכר המרכזית של גוש עציון, להיות מזמינה וידידותית ואת זה רצינו והצלחנו להשיג במבצע האחרון".

קצובר ומטר משבחות את בני הנוער מישובי הגוש ודרום הר חברון שחברו לפעילים ולפעילות שהקדישו ימים ארוכים בעמל השיקום ושיפור חזותו של צומת הגוש.

עוד הן מציינות את תרומתן האמנותית של תלמידות ומורות מגמת האמנות של בית הספר 'נווה חנה', שעמלו על עיטורן האמנותי של בטונדות המגן הפזורות בתחנות ההסעה, הטרמפיאדות ועמדות השמירה שבצומת.