התנועה המסורתית- הקונסרבטיבית מציגה באתר הרשמי שלה את רשימת הקהילות המזוהות עמה ברחבי הארץ ממנה עולה כי בתנועה בישראל חברות 72 קהילות.
אולם במרכז 'ליב''ה', העוסק בסוגיות דת ומדינה, טוענים כי מדובר בנתון מטעה ומגמתי.
לקראת כנס ציון וירושלים שייערך בשבוע הבא בנושא: "התמודדות עם השפעת הרפורמה על מדינת ישראל" ערכו במרכז בדיקה ממנה עולה כי כ- 20% מהקהילות הנמנות במספר הקהילות הקונסרבטיביות בארץ אינן בגדר קהילה.
"מדובר רק במניין בחגים. לצורך השוואה, מניינים אורתודקסיים בקיבוצים חילוניים ובמקומות נוספים בחגים מתקיימים במאות אם לא באלפים . זהו מצג שווא להחשיב מניין שמתקיים אחת לשנה כ'קהילה' פעילה", טוענים שם.
כך גם לגבי התנועה הרפורמית. על פי אתר התנועה ליהדות מתקדמת, "לתנועה הרפורמית 50 מרכזים וגרעינים קהילתיים ברחבי הארץ" . בפועל מפורטת שם רשימה של 55 קהילות, וגם כאן 20% הם מנייני חגים בלבד.
עם זאת, במרכז ליב"ה מציינים, "לזכותה של התנועה הרפורמית נאמר כי במקום אחר באתר התנועה מוזכרות רק 35 קהילות, ללא ספירת מנייני החגים, וכנראה עוד כמה קהילות שלא ממש קיימות".
במרכז מוסיפים כי גם בקהילות הפועלות כל השנה, לא תמיד בית הכנסת פועל בכל שבת "למשל, בקהילת הדרור בירושלים, מתקיימות תפילות רק בשלוש שבתות מתוך ארבע", הם אומרים.
במרכז טוענים כי נכון לחודש מרס 2000, מנתה התנועה הרפורמית בארץ כ-27 קהילות וכ-5,000 משלמי דמי חבר בלבד באותן הקהילות (ועוד שני קיבוצים ויישוב קהילתי אחד). "גם אם נכפיל ונשלש את מספר החברים בקהילות אלו, מאז ועד היום, עדיין יהיה מדובר באחוז אפסי מהאוכלוסייה בישראל".
במרכז ליב"ה מציינים שהכח שלהם בישראל ממש לא נובע מהזדהות של העם הישראלי עם התפיסה הרפורמית, אלא רק מהכסף הרב שמגיע מארה"ב על ידו הם פועלים לשנות את פני החברה בישראל. "לאור זאת תמוה מאוד השיח לגבי הכרה בהם או נתינת דריסת רגל לגופים שוליים כאלה במדינת ישראל".