הרב פינטו בחברת חסידיו. ארכיון
הרב פינטו בחברת חסידיו. ארכיוןצילום: Meged Guzani/POOL

החלטת בית המשפט המחוזי לאמץ את עמדת הפרקליטות שלא לשחרר את הרב יאשיהו פינטו הובילה לדכדוך בקרב מקורביו שטענו כי מערכת המשפט פועלת ממניעים זרים.

"החלטת בית המשפט מהיום ממחישה טוב מכל החלטה אחרת את התחושה הציבורית ההולכת ומתרחבת לפיה עקרונות הצדק של מערכת המשפט פינו את מקומם לתאוות נקם, השפעת מקורבים והשפעת מניעים זרים על מערכת המשפט", אמרו מקורבי הרב פינטו.

בתגובתם טענו לאיפה ואיפה בין אסירים אחרים לרב פינטו. "קשה יהיה למערכת המשפט להסביר כיצד שורת אסירים החשודים במעשים חמורים ביותר כגון השופט דן כהן, שר האוצר הירשזון, איש העסקים דני דנקנר, האנס חנן גולדבלט והאנס ארז אפרתי משוחררים לחופשי בניכוי שליש, בעוד הרב יאשיהו פינטו המוגדר אסיר למופת, אשר הביע חרטה ונאבק על חייו עם מחלת סרטן ההולכת ופושה בגופו, ימשיך להינמק בכלא למרות שעמד בכל דרישות הפרקליטות ושמר על התנהגות מופתית במשך כל תקופת מאסרו, והביע חרטה מלאה וכנה על מעשיו כלקח ממקרה הנשיא לשעבר משה קצב.

לדבריהם, פרקליטי הרב מתכוונים לעתור לבית המשפט העליון ולערער על החלטת המחוזי. "מסתבר שחטאו המרכזי של הרב פינטו הינו בכך שהוא אינו שייך לקליקת השופטים המקורבים כי אז היה משוחרר כבר מזמן, או לקליקת נבחרי הציבור המקורבים כי אז היה עונשו מקוצר עוד יותר, או לקליקת אנשי העסקים המקורבים כי אז היה משתחרר ללא ציוץ או ערעור מצד פרקליטות המדינה.

"מסתבר שלמערכת המשפט יש מדיניות נפרדת לכל אסיר לפי שיוכו החברתי, שיוכו הדתי, ושיוכו המעמדי. בכוונת הרב לערער לבית המשפט העליון ולדרוש חשיפת מלוא המסמכים וההקלטות שהוסתרו בפרשה", הוסיפו מקורבי הרב.