מפגינים
מפגיניםצילום: CIJNEWS.COM

פעילים למען חופש הביטוי מתכננים לערוך ביום ראשון הקרוב הפגנה נוספת בטורונטו נגד הצעת ההחלטה 103 המוכרת בשם הצעת ההחלטה נגד האיסלאמופוביה.

הצעת ההחלטה שהוגשה ע"י חברת הפרלמנט הליברלית איקרא ח'אלד, דורשת מהממשלה לגנות את האיסלאמופוביה ושאר הביטויים של גזענות שיטתית ואפליה דתית תוך התייחסות לעצומה שאושרה ע"י הפרלמנט הקובעת במשתמע, כי ייחוס טרור לאיסלאם הוא בגדר איסלאמופוביה.

המתנגדים להצעה טועני, כי היא תוביל למדיניות אשר תגדיר עבירה פלילית כל ביקורת כלפי האיסלאם ותדכא את חופש הביטוי.

הצעת החלטה דומה בנוסחה בה הושמטה המילה איסלאמופוביה סוכלה בידי הרוב הפרלמנטרי הליברלי. ראש הממשלה ג'סטין טרודו סירב לשנות את נוסח הצעת ההחלטה על פי הצעת שר המשפטים לשעבר ארווין קוטלר שגרס, כי ראוי להחליף את המילה איסלאמופוביה בקנאות נגד מוסלמים.

הדיון וההצבעה בפרלמנט על הצעת ההחלטה בנושא האיסלאמופוביה צפויים להתקיים בשבוע הבא. לאור הרוב הפרלמנטרי של מפלגת השלטון הליברלית צפויה הצעת ההחלטה לקבל את אישור הפרלמנט.

אמירה אלגוואבי, האחראית על התקשורת בלובי המוסלמי בקנדה (NCCM), הציגה הגדרה של המונח איסלאמופוביה וטענה, שאין צורך לתקן את הצעת ההחלטה הקוראת לממשלה לגנות את האיסלאמופוביה וליזום מחקר למציאת פתרון לבעיה.

במאמר דעה באתר האינטרנט של CBC כותבת אלגוואבי כי המונח איסלאמופוביה הוא "פחד ושנאה בלתי רציונליים ממוסלמים אשר יכולים להוביל לאפלייה ולאלימות".

סאמר אל-מג'זוב, נשיא הפורום המוסלמי קנדי אשר יזם את העצומה להובילה להצעת ההחלטה בנוגע למאבק באיסלאמופוביה, אמר בראיון עיתונאי כי המונח מתייחס להטרדה של מוסלמים בגלל בגדיהם, אמונתם ומנהגיהם והטרדה של מנהיגיהם ומוסודותיהם. לדבריו, חופש הביטוי יוסיף לאפשר מתיחת ביקורת או הבעת דעה.