הרמטכ"ל איזנקוט
הרמטכ"ל איזנקוטצילום: פלאש 90

הרב חיים ברוך, ראש מכינת עצם שהשתתף השבוע בפגישה עם הרמטכ"ל, אומר לערוץ 7 כי הייתה פגישה טובה אבל אין שום סימנים לפתרון המשבר.

"זו היתה פגישה מאוד כואבת שהשתתפו בה כל רבני הציונות הדתית מכל הגוונים והמינים. הם לא דיברו רק על הקשיים של החייל הדתי, אלא על המגמה לערבב את צה"ל עם כל הסיפור הזה של ערך השוויון בין בנים ובנות", אומר הרב ברוך.

הוא מוסיף כי הרמטכ"ל הכחיש שערך השיוויון הוא הערך המרכזי בצה"ל. "הוא אמר לנו שזה לא נכון וענינו שזו המציאות בשטח - ושאולי יאמר בקולו שהוא לא רואה את ערך השוויון כערך מרכזי אלא את ערך הניצחון".

הרב ברוך סבור שרק מעשים יוכיחו האם אכן צה"ל לא מקדש את ערך השוויון. "אתן שלוש דוגמאות. האם הדתיים הם אלה המוזרים שצריכים תמיד לבקש בקשה מיוחדת עבורם וכל צה"ל הוא מעורב, או שהמציאות היא שיש גדודים מעורבים וכל צה"ל הוא בבחינת והיה מחניך קדוש? האם יש פלוגה מגדרית אחת בבה"ד 1 או שיש פלוגה מעורבת אחת למי שרוצה? האם כשמקימים גדוד מעורב רק הגדוד הזה מעורב, או שמנסים להנחיל את זה על כל צה"ל שריון גולני גבעתי וצנחנים?".

"אלה הרבה שאלות אבל הן מביעות את רוח המפקד. לכן כל עוד הרוחות האלה ימשכו,. גם אם לא זו כוונת הצבא, חובת ההוכחה תהיה על הרמטכ"ל. איזנקוט היה קשוב אך יצאתי עם סימני שאלה", מסכם ראש המכינה.

השבוע ציינה מכינת עצם מלאת 15 שנים לפיגוע בו נרצחו חמישה בחורים במכינה שהיתה ממוקמת באותם ימים ביישוב עצמונה.

לדברי הרב ברוך - משברים רבים עברו מאז על המכינה, "מחבל חדר באמצע משמר ביום חמישי שנערך לקראת ליל הסדר ורצח חמישה בחורים ופצע עוד 23 בחורים. עברנו דרך ארוכה וקשה מאז הפיגוע - הגירוש מגוש קטיף, המעבר ליתד ולנווה. אנחנו כל הזמן מנסים לצלוח את המשברים וממשיכים לגדול".

"אי אפשר להגיד שזה מאחורינו. את הפיגוע אנחנו מרגישים היטב עד היום וגם את הגירוש אבל אנחנו נמשיך לגדול".