הרב יחיאל אקשטיין
הרב יחיאל אקשטייןצילום: פלאש 90

הקרן לידידות מעניקה לקראת חג הפסח תווי קנייה לכ-150 אלף משפחות, ילדים, קשישים, עולים וחיילים החיים בעוני בישראל על מנת שיוכלו לרכוש מזון וביגוד לפני החג.

התווים שמחולקים מגיעים לסכום כולל של 10 מיליון שקלים.

התרומה עצמה מחולקת דרך מחלקות הרווחה ובשיתוף פעולה מלא איתן. באופן דומה נעשית חלוקת כרטיסים לרכישת ביגוד ברשת FOX, כאשר הכרטיסים מועברים להורי ילדי מועדוניות הרווחה והמעונות הרב- תכליתיים. מענקי הסיוע ברכישת מזון וביגוד לחיילים נעשית בשיתוף עם FIDF ומועברת לחיילים הבודדים באמצעות אפליקציה שאותה ניתן להציג ברשתות הנבחרות.

בדצמבר האחרון הציג דו"ח העוני של הביטוח הלאומי עליה בהיקף העוני בישראל כאשר אחת מכל חמש משפחות בישראל חיות מתחת לקו העוני. זאת למרות שעברו כמעט שלוש שנים מאז הגישה הועדה למלחמה בעוני, אשר מונתה בידי הממשלה, את המלצותיה לטיפול בבעיית העוני בישראל, אך עד כה טרם גובשה תכנית מקיפה ורב שנתית לצמצום העוני והפערים בישראל.

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, אמר כי הקרן וכמוה ארגונים נוספים ממלאים חלל שנפער שטיפול שירותי הרווחה וכי למרות שהתכנסה ועדה מיוחדת בכנסת, ועדת אלאלוף, כבר בשנת 2014, אשר מטרתה הייתה לדון בעוני בישראל ובפתרונות עבורו, השינוי אם ישנו לא ניכר בשטח.

"העוני בישראל, אומת הסטארט-אפ והאקזיטים, הוא לא מכת מצרים ולא גזירת גורל. העוני הוא תוצר של מדיניות ממשלתית שצמצמה באופן דרסטי את הוצאותיה החברתיות וזנחה את המוחלשים בתוכה", מציין הרב אקשטיין, "זוהי בושה גדולה שמדינת ישראל מדורגת כה נמוך בדירוג השנתי של מדינות ה-OECD במדד העוני הלאומי".

"את הגלגל הזה ניתן להשיב לאחור אם ממשלת ישראל תואיל ליישם את המלצות ועדת אלאלוף, המעלות אבק על שולחנה ולהתחיל בתכנית ממוקדת ומתוקצבת לצמצום העוני. עד אז, לצערי, נאלץ להמשיך ולהסתמך במידה רבה על תמיכתם של אזרחים אכפתיים בחברה הישראלית ועוד רבים מחוצה לה", הוסיף.