רוני דניאל
רוני דניאלצילום: פלאש 90

כמו מגישת "הכל דיבורים", עדי מאירי, גם הפרשן הצבאי של ערוץ 2, רוני דניאל, בוחר שלא להאמין לנתוני צה"ל לגבי שיעורי פציעה גבוהים במיוחד בקרב חיילות ביחידות קרביות, למרות ריבוי המחקרים בנושא.

דניאל אמנם לא נלהב מהרעיון של שילוב בנות בטנקים, אבל טען שמדובר באי הבנה: "אף פעם אחת לא חשבו על טנק מעורב של בנים ובנות, ועל זה התנפלו מיני רבנים. אלא מראש דובר על אופציה של לבדוק אפשרות של בנות בטנקים. מה שנקרא, טנק של בנות. לא של בנים. לא טנק שאמור להיכנס לעזה. זה טנק שאמור לעמוד בעמדה שולטת בגבול".

ואולם, גם ברעיון הזה יש קושי, הודה. "יש כאן בעיות פיזיות לא פשוטות" עם משימות כמו סחיבת פגזים, החלפת זחל וכד', "לכן אני חושב שזה לא יקרה. לא יהיה הדבר הזה".

לא קונה את הנתונים

לעומת זה רעיון הבנות בצריח, הרחבת גדודי החי"ר המעורבים היא דבר "מצויין" לדעתו.

ביקשנו את התייחסותו לנתונים שנמסרו מתוך כנס של עמותת הפיזיותרפיה, שם נאמר שכ-46% מהבנות ביחידות אלו סובלות מפציעות, וכ-30% מהפציעות האלה הן צניחות רחם.

טנק ורוד בצעדת גייז בלונדון, ארכיון.
טנק ורוד בצעדת גייז בלונדון, ארכיון.צילום: רויטרס

הפרשן הוותיק קבע: "אין באופן מובהק פציעות רבות יותר, ואם יש אז בודקים גם ממה זה נובע ואת הסיבה שיש פציעות, מתקנים ומשנים. וזה לא פוגע באיכות של היחידה. עזוב. הן נוסעות רוב הזמן בהאמרים! הן לא רצות!... הן לא אמורות להסתער, לא אמורות לעבור קו. אני לא קונה את הנתונים".

"ואם יש פציעות", הוסיף, "אז זה רק בגלל שלא התאימו נכון את סרגלי המאמצים, ונא לטפל בזה ולהתאים שהבנות לא תיפצענה".

מדובר על הורדת הרמה של היחידה, הקשינו.

"לא, למה, מה פתאום?", תמה דניאל. מדובר "בעיקר בנשיאת משקלים, זה לא מוריד את הערך של היחידה. יש שם בנים שיסחבו את הכבד, יש שם בנות שיסחבו את הפחות כבד. ובכלל הם לא כל כך סוחבים על הגב כל מיני דברים, די עם הדיבור הזה!"

זה לא פמיניזם רדיקלי!

הזכרנו את קיצור מרחקי הריצות עבור הבנות במבדקים ובאימונים, את העובדה שהן סוחבות פחות מימיות ומחסניות, ואת הספסל ליד הקיר בבוחן הכושר.

"עזוב", הפטיר. "אם יש בעיה עם הריצות אז בסדר, אז צריך להתאים את זה ולדרוש פחות. אבל זה הכל בניסוי כזה".

שאלנו מדוע הסיקור התקשורתי של המחלוקת מביא רק את הזווית של הפמיניזם הרדיקלי.

"די כבר עם הביטויים האלה", כעס דניאל. "זה לא פמיניזם רדיקלי, זה מיצוי כוח אדם כמה שאפשר... לעשות סיורים בהאמר בגבול סיני, מה הבעיה? אם המציאות תשתנה ותהפוך להיות מאיימת יותר, אז יכול להיות שצריך יהיה לחשוב אם להמשיך את זה ככה. אבל כל עוד זאת המציאות, אז הכל טוב".