"400 אלף"?
"400 אלף"?צילום מסך

אחרי יותר מ-20 שנה בהן סופג הציבור כותרות מתוצרת פמיניסטית רדיקלית על "200 אלף נשים מוכות", כביכול, מישהי החליטה שהגיע הזמן לעדכן את המספר – המומצא ממילא – ולהכפילו פי שניים.

בכותרת המשנה לכתבה של רויטל עמירן ב"מעריב" לפני כשבוע, נכתב כי "על פי ההערכות, בישראל יש כ-400,000 נשים מוכות". את הכתבה מלווה תמונת תעמולה פמיניסטית-רדיקלית מהסוג המוכר, של גבר החובט באשה.

בכתבה, המבשרת על חוק המבטיח גמלת הבטחת הכנסה לנשים השוהות במקלט לנשים מוכות יותר מחודש, מרואיינת חיה בורשטיין, מנהלת מקלט לנשים מוכות במרכז הארץ. "לדבריה של בורשטיין, בישראל יש כ־400 אלף נשים מוכות", נכתב.

עמירן אמרה לנו שחיה בורשטיין היא מנהלת המקלט לנשים מוכות בראשון לציון "ואחת הוותיקות בתחום. כפי שצוין בכתבה היא מסרה את הנתונים".

"הרשה לי לגחך"

שאלנו: "ואם היא תגיד שיש מיליון נשים מוכות?" עמירן ענתה שהמספר "לגמרי לא מופרך", וכי "השאלה היא כיצד מגדירים אישה מוכה".

כשהפנינו אותה לעדותו של המומחה לחקר האלימות בין בני זוג, פרופ' זאב וינשטוק, בפני הכנסת, לפיה תופעת האלימות במשפחה מאופיינת דווקא בהדדיות וסימטריה בין המינים, ענתה: "הרשה לי לגחך. גש לדבר עם מנהלות מקלטים. מדהים שערוץ 7 נכנע לשקרים שכאלה. אני יכולה להביא לך מיליון מחקרים של פרופסורים מכובדים שאומרים הפוך וכבר שנים. צא לשטח", אמרה.

שאלנו: "המחקרים שאת מדברת עליהם פונים לנשים בלבד, ושואלים שאלות רק לגבי אלימות שהופעלה נגדן, אז מה הפלא שהם מוצאים רק נשים קורבנות??"

"אין לי ממש זמן לנהל את הדיון ההזוי הזה", ענתה. "מיציתי איתך את הדיון".

אמירות בדבר מספר עצום, כביכול, של נשים מוכות, מאפיינות בין היתר מאמצים של מקלטים לנשים מוכות להגדיל את תקציביהם. בעבר דיווחנו כאן על תשדיר שטען שאחת מתוך ארבע נשים זקוקה למקלט.