מקווה
מקווהפלאש 90

עירית בני ברק משקיעה סכום שיא של למעלה מ־81 מיליון שקלים במקוואות טהרה עירוניים באזורים שונים בעיר, כך הודיע אמש (ראשון) דובר העיריה.

לדבריו, על סדר יומה של פעילות המחלקה העוסקת בתחום ביצור שירותי הדת בעיר עומדים שיפוץ וחידוש של מספר מקוואות מרכזיים בעיר מהמסד ועד הטפחות.

"כל המקוואות והאגפים החדשים והמפוארים נבנים לפי כל דקדוקי ההלכה הקפדניים ביותר, מצוידים ומאובזרים באביזרים טכנולוגיים חדשנים ומהווים מודל לחיקוי למועצות דתיות ומחלקות מקוואות ברשויות מקומיות אחרות, שנציגיהן באים להכיר מקרוב את החידושים הרבים ואת רמת הגימור האקסקלוסיבית של המבנה", אמר דובר העיריה אברהם טננבוים.

בדבריו התייחס לטענה כי מחירי הכניסה למקוואות התייקרו. "אשר למחירי הכניסה במקוואות החדשים או המשופצים והמשודרגים, הודגש בישיבת הצוות העירוני, כי חבל מאוד שכל העוסקים בנושא, מתעלמים מעבודות בינוי, פיתוח ושדרוג, בסכומי ענק של למעלה מ־ 81 מיליון שקלים".

"מן הראוי לזכור שעבודות הבינוי נדרשות לנוכח גידולם המבורך של מספר התושבים בעיר פי כמה לעומת העבר, ועובדה משמחת זו מצריכה תוספת חיונית ודחופה של אגפים ומבנים חדשים במקוואות. כמו כן במסגרת הבינוי החדש הוקמו אגפים שונים ברוב פאר והדר וניתנים, שירותים חדשים בלעדיים שלא פעלו בשנים עברו, ויחד עם זאת, ישנם סוגים שונים של מחירי כניסה למקוואות, וגם כיום, הינם זולים מעיריות שונות שאינן מגישות שירותים ברמות ובאיכויות שכאלו", הוסיף.

בשאילתא שהגישה ח"כ עליזה לביא למשרד הפנים בשבוע שעבר היא תהתה באשר להתייקרות המחירים. "מפניה שקיבלתי עולה כי לאחרונה עלו מחירי הכניסה למקוואות בבני ברק לנשים לארבעים ושבעה ש"ח, בעוד המחיר לגברים עומד על שקלים בודדים. מדובר בפער בלתי סביר, במיוחד נוכח העובדה שנשים מחויבות לטבול על פי ההלכה", היא כתבה.

"חושבני שזה חוסר שוויון וצדק ובפרט שלנשים זה חשוב יותר ע"פ ההלכה והרבה נשים גם מסורתיות מקפידות על כך, ולכך אבקש לקיים ע"כ בדיקה ובירור מעמיק בחוסר השוויון בענין", הוסיפה.