תיאטרון ירושלים, הערב
תיאטרון ירושלים, הערבצילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה השתתפו הערב (ראשון) במופע של מיזם 929, המציע קריאה קבועה בתנ"ך מזוית חברתית ישראלית, שנערך לכבוד סיום הקריאה בספר תהילים.

באירוע שהתקיים בתיאטרון ירושלים, השתתפו ידידי המיזם והלומדים בקבוצות 929 ברחבי הארץ והופיעו שש זמרות יוצרות מכל צבעי הקשת של המוזיקה הישראלית במופע "תהילות", בהשראת ספר תהילים: איה כורם, נטע אלקיים, מירי אלוני, מרים טוקאן, איילה אינגדשט ומיקה שדה.

באירוע נשאו דברי ברכה נשיא המדינה, הרב בני לאו וגל גבאי.

"החגיגה שלנו כאן היום מחזירה עטרה ליושנה. אני יודע שזה משפט שצריך להשתמש בו בזהירות, אבל האמינו לי, הוא מדויק מאוד במקרה הזה", פתח הנשיא את דבריו, "במשך שנים רבות התרגלנו לחשוב על ספר תהילים כשיחה פרטית בין אדם לאלוהיו, לגורלו, בין אישה לאלוהיה, לחייה. התרגלנו לראות אותו כספרון אחוז בין ידיים ברגע התייחדות. אבל תהילים היה מאז ומעולם גם שירה בציבור וחגיגת הודיה משותפת".

הנשיא ציין כי ספר תהילים מהווה מקור השראה ליצירות מוזיקליות, "אולי כיוון שמוזיקה ושירה הן קצת כמו תפילה, לא משנה מאיזה סוג הן, לא משנה כמה אנשים מסביב, ובין אם נקשיב להן בישיבה, בהליכה או בריקוד, הן חודרות את המעטפת החיצונית ומרעידות את המיתרים הפנימיים של כל אחד ואחת, בדיוק כמו תהילים וזה בעיניי הקסם האמיתי של ספר התהילים.

''אפשר להיאחז בו בשעות סערה ולדבוק בו ברגעי חולשה ולהתייחד איתו אל רגע פרטי מאוד. אבל אפשר גם להודות ולהלל בעזרתו בקול גדול ולשמוח בו יחד ובאמצעות המילים המועטות שבו, המדויקות שבו, להיות חלק מקהל, מקהילה שכל מיתריה מרטיטים באותו הזמן. קהילה ששרה באותה השפה".

הנשיא הודה לרב בני לאו, לגל גבאי ולצוותם על העשייה המופלאה סביב מיזם 929 והדגיש כי יצרו קהילה גדולה של קוראות וקוראי תנ"ך, "יצרתם קהילה שגם אם קולותיה שונים, שירת היחד שלה הולכת ומתרחבת''.