מנהל הדסה, פרופ' רוטשטיין
מנהל הדסה, פרופ' רוטשטייןיוני קמפינסקי

תפנית בפרשת הדסה? על פי דיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות' הרופאים הפורשים מבית החולים הדסה תכננו את מהלך הפרישה מבעוד מועד, ולמעשה הטילו ללא מניע אמתי את האחריות למהלך בעקשנותו של מנכ"ל בית החולים, פרופ' רוטשטיין.

תחת הכותרת 'האמת יוצאת לאור' מפרסם העיתון תכתובת מיילים הנחשפת כעת ומגלה כי למהלך הפרישה קדם לכאורה תכנון מול הנהלת בית החולים 'שערי צדק'.

"אפשר לקבוע במידה גדולה של ביטחון כי האשמים העיקריים בכאוס ההזוי השורר במחלקה ההמטו־אונקולוגית ילדים של בית־החולים הדסה, הם הרופאים המתפטרים. אחרי חודשים ארוכים של שימוש ציני, אכזרי, מסוכן וחסר תקדים בילדים שהם חולים קשים ובבני משפחותיהם, יוצא המרצע מן השק", נכתב בעיתון.

עוד נכתב כי "פרופ' ויינטראוב ביקש לקחת איתו לבית החולים שערי צדק לא רק את עמיתיו הרופאים במחלקה, אלא גם את הצוות הסיעודי ואפילו את העובדים הסוציאליים. אם היה מצליח בתוכניתו, המשמעות הייתה סגירה מיידית של המחלקה בהדסה והפקרת הילדים החולים".

מנהל הדסה, פרופ' רוטשטיין, מבטא הקלה רבה הבוקר בראיון לערוץ 10. לדבריו במרוצת שבעת החודשים האחרונים הוא טען את הדברים, אך האוזן לא הייתה קשובה אליו, והוא זכה להכפשות ואף לאיומים כלפיו וכלפי בני משפחתו בעקבות ההאשמות שהוטחו בו כאילו הוא זה שגרם לנטישת הרופאים את בית החולים.

עם זאת שב רוטשטיין וקרא לרופאי מחלקה ההמטו-אונקולוגית לשוב לעבודתם, "דבר לא יקרה להם", הבטיח וקבע כי הילדים החולים זקוקים לרופאים אלה והם יתקבלו מיידית לעבודתם כמקודם.

העיתון מביא את תגובת 'שערי צדק' לדברים ולפיה "מעולם לא הוכחש שהייתה פנייה של פרופ' ויינטראוב אל פרופ' הלוי בנובמבר 2016 לשקול פתיחת מחלקה, לאור הכוונה שלו ושל רופאיו להתפטר מהדסה. ואכן, נבדקה באותה עת היתכנות הקמת מחלקה בשערי צדק מבחינת התשתיות הפיזיות. עם זאת, בשלב מאוד מוקדם, בפברואר 2017, לפני התפטרות הרופאים ולאור החלטת משרד הבריאות שלא לאפשר פתיחת מחלקה כזו בשערי צדק, עסק פרופ' הלוי בשכנוע הרופאים לשוב להדסה, וכל תקשורת בינם לבינו הייתה אך ורק בכיוון הזה".