זמן טוב להתחזק בהרגלים
זמן טוב להתחזק בהרגליםצילום: שאטרסטוק

בחודש תמוז אמנם אין חג, אך בהיותו החודש הראשון של חופשת הקיץ הוא חגם של הילדים, ובמידה גדולה - עונשם של ההורים.

* כאשר שני ההורים עובדים, המציאות הרווחת כיום ברוב הבתים, מציאת תעסוקה לילדים לזמן ארוך כל כך מצריכה חשיבה מרובה, שלא לדבר על ההוצאות הכספיות המתלוות לכך.

* רוב הקייטנות נגמרות מוקדם, ובימי שישי הן אינן פעילות. יש קייטנות שמצריכות הכנת ארוחת בוקר לילדים, ויש שלא. כמובן שגם סוגי הקייטנות משתנים, יש יקרות ויש זולות, והכול כמובן בהתאם לתקציב ההורים.

* גם ילדי הגן וגם ילדי בית הספר לעתים לא מעוניינים כלל בקייטנות, ואנחנו מוצאות את עצמנו משכנעות את הילדים ללכת, על אף ההוצאות הכספיות הכרוכות בכך.

* גם אם אין כריכים להכין, הרי שתמיד כדאי להניח פתקי תזכורת על המקרר - מתי יש בריכה, טיול וכו'.

* בבתים שבהם יש ילדים בגילים שונים - גן, בית ספר, אולפנות וישיבות - כמובן שלא כולם נמצאים במסגרת קייטנה. הגדולים חוזרים לביתם עם הציוד של כל השנה - שמיכה, כרית, ספרי לימוד, וממלאים את הבית. כמויות האוכל בבית גדלות והימים ארוכים.

הצד הטוב של החופשה

בתוך כל זה, ננסה לראות איך את בתור מנהלת הבית יוצאת מתקופה זו כשאת לא רק מכבה שריפות. כשיש קביעות וסדר פנימי בתוך הבית, גם כשהוא משתנה מבחינת כמות האנשים בו, הוא עדיין יכול להישאר במצב יציב.

זמן להירגע

בימי החופש מתח השגרה יורד מעט. הילדים הולכים לישון מאוחר יותר, יש פחות לחץ להגיע לקייטנה בזמן והכנת שיעורי הבית יורדת, למעט עבודות קיץ. אפשר לצאת עם הילדים אחר הצהריים לחצר או לגינה ולאכול שם ארוחת ערב שכוללת כריכים, קופסאות עם ירקות, גבינות וכו'.

שומרים על סדר

גם בתוך חוסר השגרה, הרי שאת הערב נסיים כשהמטבח נמצא במצב סביר, הכלים שטופים, השיש נקי, השירותים והאמבטיה במצב סביר ונעים.

להמשיך לקום מוקדם

גם בימי החופש הגדול, את הבוקר נתחיל לפני הילדים. ככל שנספיק לעשות יותר דברים בבוקר, כך נוכל להתפנות אליהם אחר הצהריים ולבלות איתם בנעימים.

יצירה משמחת

במשך שנים נהגתי לבלות את שעות אחר הצהריים של החופש הגדול עם ילדיי בעזרת קנייה של קצת חומרי יצירה כמו פלסטלינה, פימו, חימר, טושים, חוברות צביעה וכו', ובכך גיוונו קצת את שעות אחר הצהריים.

הקלי על עצמך

מומלץ להכין ארוחות צהריים פשוטות יותר ופחות כבדות, המורכבות בעיקר מסלטים ופחמימות או חלבונים קלים להכנה.

תחתית הסל

הקיץ הוא זמן טוב להתחזק בהרגלי הכביסות. עומס הכביסה בקיץ יורד מאחר שהבגדים קלים ומתייבשים מהר יותר.

תהליך הכביסה מכיל בתוכו כמה שלבים: מיון, כיבוס, תלייה או הכנסה למייבש, קיפול והכנסת הכביסה לארונות. במרבית הסדנאות שהעברתי, נוכחתי לדעת שהקושי הגדול ביותר מצוי בשלבי הקיפול והכנסת הכביסה הנקייה לארונות.

קיפול מכונת כביסה אחת לוקח לרוב הנשים כעשר דקות עד רבע שעה. אם הוספנו עוד מכונה, הרי שזמן הקיפול יהיה כפול. כשיש ארבע או חמש ערימות כביסה, הרי שנשים רבות מתייאשות ומשאירות את ערימות הכביסה בדרך כלל בחדר השינה, בסלון או על הספה. ערימות אלה נופלות בחלקן על הרצפה, מתלכלכות וחוזרות לכביסה. ושלא נדבר על הבלגן שהן יוצרות בבית.

ישר לארון

יש בתים שבהם במקום לקפל כביסה שמים בכל חדר סל כביסה, ואפילו סל יפה, ובו נמצאת הכביסה מונחת ללא קיפול. ברוב המקרים שבהם הילדים מחפשים בגד, הם נוברים בערימה ובמקביל מפילים מחצית ממנה לרצפה.

כשהכביסה לא חוזרת למקומה – כלומר, לארון - נשים לא יודעות מה קורה בארון. לעתים כתוצאה מכך הארון ריק, ולעתים הוא מאוד מבולגן. אם

נתחיל את פעולת הכביסה כל יום בערב ונמשיך אותה בבוקר, ונקפיד לקפל כל יום את כמות הכביסה שכיבסנו, נחסוך בכסף לקניית בגדים מיותרים ונימנע מקניית ארונות.

חיסכון כספי

בבתים שבהם תליית הכביסה קשה – קנו מייבש כביסה. המייבש אינו מכשיר יקר, והשימוש בחשמל גם הוא אינו יקר, וכמובן שזה עדיף על פני קניית בגדים מיותרים.

סל נאה וגם קופסה נאה לכביסה יכולים לשדרג את חוויית הכביסה. מצאי את הדרך הנוחה ביותר לקיפול הכביסה – בעזרת הילדים, עוזרת בית, הבעל וכו'.

וזכרי: כל פעולה שנעשית באופן קבוע מדי יום, הופכת לחלק אינטגרלי ממהלך היום. נשים שהיו אצלי בסדנאות ועברו תהליך, זכו ללראות סוף סוף את תחתית סל הכביסה שלהן.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי