"עם השנים המושג משמורן יעלם"

ח"כ יואב קיש (ליכוד), יוזם החוק לביטול חזקת הגיל הרך, השתתף היום (שלישי) במסגרת ועידת לשכת עורכי הדין בדיון שעסק בנושא תפיסת המשפחה, וכן בשאלת חזקת הגיל הרך, ופרש את משנתו בנושא.

"המציאות בישראל נכון ל-2017 שונה לחלוטין ממה שהיה לפני 50 ו-60 שנה", פתח קיש, "נכון, אין שוויון מלא, ברור שנשים עדיין לא מקבלות את השכר שהן צריכות לקבל. אני בין הראשונים שאאבק עבור זה, כי אני מאמין באמת שמגדר לא צריך לשנות, לא בעבודה ושכר ולא בגידול ילדים".

"אני אומר שילדים וטובתם זה הכי חשוב – שיהיה להם אבא ואמא, הנושא המגדרי צריך להיות בצד, וכל השינויים הם בשביל לתקן בגלל שפגענו פה ופגענו שם", ציין קיש.

לדבריו, "הבעיה הבסיסית בחזקת הגיל הרך זה המושג משמורן, את המושג הזה צריך לבטל נקודה, הילדים לא צריכים משמורן, הם צריכים אבא ואמא. איפה זה יבוא לידי ביטוי? בזמני שהות. בזמני שהות במקומות שהילדים קטנים יותר או שהמציאות מחייבת ראוי שיהיו אצל האם, אבל באותה מידה אפשר לומר שראוי שיהיו אצל האב, כי יש מקומות שהאבא בבית והאם היא אשת קריירה. אז תתעוררו זה מה שאני מנסה להגיד, נא לשים את המגדר בצד".

"בוא לא נתעלם מהילד, הוא צריך גם את האב וגם את האם", קבע קיש, "אם האב היה באמת רק מפרנס ראשי, האם זה הולך לעשות שינוי? זה הולך לעשות שינוי ובצדק. אבל התפיסה של משמורן זה אם כל חטאת ואת זה צריך לתקן. שאלת מה קורה בכנסת, אני הצעתי את ביטול המגדר, נשים רבות תומכות בעניין הזה, ח"כ שאשא ביטון, ראיתי שגם השרה שקד משיחות שהיו לי איתה תומכת בשינוי הזה, השרה גמליאל, להגיד שזה גברים נגד נשים זה גם שקר. זה גם לא רק אופוזיציה קואליציה, יש גם אנשים בקואליציה שחושבים כמו ח"כ סולימאן. לדעתי ארגוני הנשים שנלחמות ומובילות אג'נדה כנגד הדבר הזה עושות נזק אבל זכותן לדעתן. אנחנו עוסקים פה במהלך שאינו אופוזיציה קואליצה או מגדרי, זה שינוי שהמציאות מכתיבה לנו, העולם והמדינה השתנו ואנחנו רואים שהדברים האלה קורים".

"החוק עבר במליאה הראשונה, אני לא יודע אם במציאות הפוליטית הייתי מצליח להעביר את זה, הגענו לפשרה של צמצום הגיל הרך לגיל שנתים. אני מאמין שהגל הראשון יהיה גיל שנתיים, ואני יודע שהגישה שלי תנצח כי אני יודע שלשם העולם הולך. אנחנו הולכים לשוויון בזכות ארגוני הנשים. אנחנו הולכים לשוויון מבורך, ואני אומר לכולם גם בנושא הזה אנחנו לא יכולים לעשות איפה ואיפה, שוויון בשכר ולא לעשות שוויון בדיני המשפחה, אנחנו מחויבים לשוויון אמיתי שם וגם בדיני המשפחה, אסור לנו לנקוט בצעדים בצד אחד, צריך מהלך כולל, הוא לא יקרה בבת אחת, אבל לאט לאט נתקן את זה. אני מאמין שאנחנו נמצא אח"כ אמהות ואבות שווים, ומחקרים הוכיחו שטובת הילד היא שיהיו לו אב ואם ביחד, זה הדבר הבסיסי שילד צריך וזו היא טובתו", הוסיף קיש.