גלישות במקביל
גלישות במקבילצילום: יח"צ אינטרנט רימון

עשר שנים חלפו מאז החלה חברת 'אינטרנט רימון' את פעילותה. במהלך השנים התקבעה בציבור הרחב, לא רק הדתי ולא רק היהודי, תודעת חשיבות הסינון ברשת.

במלאת עשור לחברה הושקה גם טכנולוגיה חדשה, ראוטר היברידי, על הטכנולוגיה הזו ובכלל על ציון העשור לחברה שוחחנו עם יריב פאר, מנכ"ל החברה.

בראשית דבריו מסביר פאר את הצורך בטכנולוגיה החדשה לנוכח התמורות שחלו בטכנולוגיה. "האינטרנט התפתח מקו צר לפס רחב שבו מועברים תכנים רבים ורחבים. בנוסף, המודעות גם חוצה מגזרים ודתות. הזהירות מהסכנות הפכה לנחלת הכלל. היינו החלוצים להביא את הנושא לשיח ציבורי", הוא מזכיר, ומעיר כי לנוכח המציאות בה בכל בית כבר אין רק מחשב אחד, אלא לא פעם מדובר במספר מחשבים וסמארטפונים שהגלישה בהם נעשית במקביל ומאותו 'ווי פיי'. במציאות שכזו "אינטרנט אישי הופך להיות משהו מאוד מבוקש".

המציאות החדשה גוררת אחריה צורך בהפרדת רמת הסינון בין זו של הורים לילדיהם. על מנת לתת מענה לצורך זה הומצא בפיתוח משולב של מהנדסים מהארץ ומחו"ל הראוטר ההיברידי. הראוטר החדש מאפשר שליטה על כל המכשירים הגולשים בבית, דרך האזור האישי של רימון ובשליטה זו ניתן לקבוע לכל מכשיר את רמת ההגנה הרצויה לו."

ההורה, שקובע את רמת הגלישה בבית, יכול לקבוע דרך קוד האישי מה יהיו רמות ההגנה בכל רשת ולהחליט מה יהיו המכשירים שיגלשו בכל רשת", אומר פאר המציין כי לפיתוחה של הטכנולוגיה הגיעו בעקבות שיח מתמיד עם אנשי חינוך, מוסדות, פסיכולוגים ואנשי מקצוע. באשר למהנדסים מחו"ל הוא מסביר כי אלה חברו למשימת הפיתוח לנוכח הצפי שמתחיל להתהוות כבר בימים אלה ובו לא רק המחשבים והסמארטפונים יגלשו באותה רשת אלא גם המקרר, מכונת הכביסה ושאר מכשירי החשמל. כגוף טכנולוגי הרואה בעצמו חלוץ בתחום הסינון, מצאה חברת 'אינטרנט רימון' לנכון לפתח את הטכנולוגיה שתיתן מענה לצורך העתידי.

ומה לגבי התפיסה החינוכית לפיה הורים וילדים צריכים להיות תחת אותה רמת סינון, על מנת לתת לילדים תחושה שהוריהם שומרים על אותם הגדרים הנדרשים מהם עצמם? פאר מספר כי אכן בדיונים שקדמו לפיתוח נשמעו גם דעות שכאלה, אך הרוב תמך בפיתוח הטכנולוגיה החדשה. עם זאת הוא מציין כי "אנחנו לא משנים סדרי בראשית. לקוחות שרוצים רמה אחת זה קיים, אבל עבור אותם אלפים רבים של לקוחות שהצורך הזה עלה אצלם כהכרחי, אנחנו מאפשרים להם אותו".

באשר לאופן ההצטרפות לשירות החדש מסביר פאר כי הלקוחות ימשיכו לגלוש כרגיל. במידה ונרכש ראוטר בשנה וחצי האחרונות הרי שהוא ערוך כבר כעת לקליטת הטכנולוגיה החדשה וכל שנדרש הוא שיחת טלפון לחברה, ובה יצורף הלקוח לשירות, ללא תשלום נוסף

לדבריו גם המחיר של הראוטר נותר כפי שהיה, עשרה שקלים לחודש, והמעבירים את התשלום על תשתית האינטרנט מבזק לרימון יזכו לקיזוז שלמעשה כמעט ולא יותיר תשלום כלשהו.

כשהוא מתייחס לציון העשור להקמת החברה, מספר פאר כי בחמש השנים הראשונות היו אתגרים טכנולוגיים רבים שעיקרם הוא מתן תחושת ביטחון ללקוחות שאכן הטכנולוגיה, שעם עקרונותיה והאידאל שמאחוריה הם מזדהים, אינה מפריעה לאיכות הגלישה. בחמש השנים שלאחר מכן נעשו מהפכות התואמות את הסטנדרטים המחמירים ביותר שמציבים משרדי התקשורת והכלכלה. לזאת הוא מוסיף כי בחברה לא שוקטים על השמרים ומבטיחים המשך התקדמות טכנולוגית שתקרין על עולם הסינון בעולם כולו ולא רק בישראל, "להיות אור לגויים", כלשונו.