בית הנשיא, הערב
בית הנשיא, הערבצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, אירחו הערב (ראשון) את חוג התנ"ך הארבעה עשר במיזם 929, המציע קריאה קבועה בתנ"ך מזווית חברתית-ישראלית.

המפגש הוקדש לסיום הקריאה בספר תהילים, ועסק בנושא "כל הנשמה תהלל יה הללויה". בתחילת האירוע הקריא דן כנר את מזמור ק"נ מספר תהילים, ולאחר מכן נשאו דברים נשיא המדינה הרב בני לאו, הסופרת יהודית קציר, הסופר והמשורר מירון חיים איזקסון והרב אורי שרקי.

"עיקר הנעימות והיופי של המוזיקה נוצר מן הגיוון, מהקולות השונים שמתאחדים למקהלה אחת של 'כל הנשמה תהלל'״, אמר הנשיא בהתייחסו למזמורי התהילים, ״כל סוגי הנשמות מהללות. זה מה שאתם, ידידיי במיזם 929 עושים, כשאתם מביאים לשולחן אחד את כל סוגי הפרשנויות. זה מה שאנחנו בחברה הישראלית כיום זקוקים לו כאוויר לנשימה.

הרב אורי שרקי הדגיש, "בספר תהילים אנחנו פוגשים בחוויה הדתית, המצאה חדשה של הפנומנולוגיה. אנחנו רואים בחיבור בין המשמעות התנכ"ית והחז"לית חיבור בין ההכרה הנבואית להכרה הדתית שהיא בסופו של דבר איזושהי נגזרת ממנה. זה מה שספר תהילים מזמין אותנו אליו, להמשיך לשמוע את דבר השם דרך החוויות המיוחדות שכל אחד ואחד של כל נשמה ונשמה".

"במשך מאות שנים היה ספר תהלים ערוץ תקשורת בין אדם לאלוהים ובין אדם לעצמו. באמצעות פסוקי תהילים פנה האדם היהודי לאלוהים בבקשת עזרה פיזית ורוחנית בתקופות של קושי, מלחמה, מחלה ואבדן דרך, והלל את שמו ואת מעשיו בשמחה ובחג״, אמרה הסופרת יהודית קציר במפגש.

הסופר והמשורר מירון חיים איזקסון הוסיף, "תהילים הוא ספר מהפכני. הוא ספר של מהפכה. אני חושב שהוא ספר מהפכני שמאפשר לנו כיהודים, כבני אדם, לקיים את המהפכה בתוכנו בלי להתמוטט ולהתפרק. תהילים מאפשר לנו מעברים מאוד חדים בין עצב לשמחה, בין דמות שאנחנו מעריצים לדמות שאנחנו לא סובלים".