צבא חזק ומוסרי
צבא חזק ומוסריצילום: שחר עזרן

ערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל של ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF), נערך אמש (שני) במלון הילטון מידטאון בניו יורק.

באירוע השתתפו כ-1,200 אורחים מרחבי ארצות הברית, ביניהם פילנתרופים ואנשי עסקים מהמשפיעים בכלכלת ארה"ב, כמו גם אורחים מישראל, שכללו נציגים בכירים מצמרת מערכת הביטחון.

האירוע השנה התקיים בסימן "מצדיעים לגיבורי מערכות ישראל" ונכחו בו דובר הכבוד של הערב, מפקד חיל האוויר היוצא האלוף אמיר אשל, כ-25 חיילים ומפקדים המשרתים כיום במגוון יחידות צה"ל ותזמורת צה"ל, ויוצאי צבא שנלחמו לאורך השנים במערכות ישראל.

"מאז הקמתה, נאבקת מדינת ישראל על זכותה להתקיים כמדינה חופשית ולהבטיח את ביטחון תושביה ואזרחיה. היכולת להתקיים כמדינה חופשית ובטוחה נתונה בראש ובראשונה לקיומו של צבא חזק ומוסרי", אמר מנכ"ל ארגון FIDF, האלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר.

"בערב זה, שבסימן הצדעה לגיבורי מערכות ישראל, אנו מצדיעים ללוחמים וללוחמות שלקחו חלק במאבק המתמשך של מדינת ישראל. כל אחד מהם הוא חולייה נוספת בשרשרת הגבורה של צה"ל ומדינת ישראל לאורך הדורות, וכולנו חבים להם תודה עמוקה. בעוד שמשימתם היא לשמור על הבית, משימתנו כארגון ה-FIDF היא לדאוג להם", הוסיף.

במהלך הערב ציינו 50 שנה למלחמת ששת הימים כשטייס חיל האוויר האגדי, דני שפירא, שהיה מבין הראשונים להגן על שמי הארץ, שיתף את סיפורו עם הנוכחים. האלוף אמיר אשל דיבר על האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני המדינה על שלל גזרותיה והחידושים הטכנולוגיים האחרונים בחיל האוויר, כולל רכישת מטוסי הקרב F-35.

"מטוסי אדיר משנים את כללי המשחק, הם משדרגים את חייל האוויר בכמה רמות, ואת צה"ל כולו שהופך להיות צבא הרבה יותר טוב", אמר אשל.

אמיר עופר, שהשתתף במבצע אנטבה והיה החייל הראשון שנכנס לטרמינל שדה התעופה והכריז בפני 102 החטופים הישראלים שחיילי צה"ל הגיעו לשחררם, דיבר אף הוא בערב ולא השאיר עין יבשה באולם.

ערב ההצדעה השנתי בניו יורק הוא אירוע גיוס התרומות המרכזי של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב. השנה, נתרמו למען רווחת חיילי צה"ל מעל 35 מיליון דולר במהלך האירוע. בין התרומות המובילות: ד"ר מרים ושלדון אדלסון המשיכו את תמיכתם הנדיבה בארגון ותרמו 7 מיליון דולר, עמותת אור לחייל תרמו 2 מיליון דולר, חברי המנהיגות הצעירה סניף ניו יורק תרמו 1.5 מיליון דולר, קרן ג'נסיס , מסע ישראלי, ארגון נפש בנפש, תרמו כל אחד מיליון דולר.