אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

המוצר זהה, המחיר סיטונאי והשירות פשוט יותר

אחד הניצחונות הגדולים והבודדים של הצרכן הישראלי הוא הניצחון שלנו בשוק התקשורת.

כולנו זוכרים את הימים בהם היינו לקוחות כלואים של חברות הסלולר, בהם שילמנו חשבוניות בסכומי עתק על מצרך בסיסי.

כשפרצה המחאה החברתית בשנת 2011, עלה נושא יוקר המחייה לראש סולם סדרי העדיפויות של הציבור הישראלי, אך במרבית הנושאים המאבק הצרכני לא צלח. הניצחון הבולט של הצרכן הישראלי היה בשוק התקשורת, שנפתח לתחרות בשנת 2012.

פתיחת השוק לתחרות גרמה להורדת מחירים אגרסיבית, כאשר היום - מספר שנים לאחר המהלך, אנו מתקשים להאמין שלפני שנים מעטות שילמנו מאות שקלים ויותר עבור חשבון הטלפון הנייד.

כיום, מתרחבת הרפורמה הצרכנית לתחומים נוספים ומציעה לצרכן הישראלי דרך נוספת לחסוך בחשבון האינטרנט הביתי, סכומים שיכולים להגיע למאות שקלים בשנה. לאורך השנים הורגלנו לשלם מדי חודש לחברת אינטרנט אחת על שירותי תשתית (דוגמת הוט או בזק) ובמקביל לשלם לספקיות השונות (012, אינטרנט רימון, נטוויז'ן וכולי) עבור שירותי האינטרנט.

במאי 2015 נכנסה לתוקף "רפורמת הפס הרחב באינטרנט", שבמסגרתה החלו ספקי האינטרנט למכור חבילות משולבות הכוללות ספק ותשתית. רפורמה זו, בדומה לרפורמת הסלולר מאפשרת לצרכן הישראלי לחסוך מדי חודש בחשבון עבור שירותי האינטרנט בבית.

למרות זאת, חלק גדול מן הצרכנים ממשיך עדיין לשלם עבור שירותי האינטרנט "מחירי מונופול" גבוהים, כשמנגד מאות אלפי ישראלים מגלים צרכנות נכונה, חוסכים ונהנים מהקלות הרפורמה ומשלמים מחירים שזולים משמעותית על אותם השירותים.

יתרון נוסף וחשוב שקיבל הלקוח מפתיחת השוק לתחרות, הוא קבלת השירות במקום אחד ובחשבונית אחת. גם הטיפול בלקוח ובתקלות יהיה על ידי הספקית עצמה והלקוח לא יצטרך לבזבז את זמנו כשהוא נדרש לפנות במקביל בעת תקלה לשתי חברות שונות, כשהוא סובל מחוסר תקשורת וסנכרון בין חברות שמעבירות אותו מנציג לנציג.

ספקיות אינטרנט דוגמת נטוויז'ן ואינטרנט רימון מחוברות למערכות ההנדסיות של "בזק" ונותנות ללקוחותיהן שירות מקצועי שכולל שירות של טכנאי בזק שבמקרה הצורך מגיע עד בית הלקוח. יתרון נוסף בא לידי ביטוי בכך שבזכות קבלת שירותי הספק ותשתית האינטרנט מאותה החברה כל חיובי האינטרנט שלכם ירוכזו בחשבונית אחת פשוטה וברורה.

יתרון נוסף הוא שדרוג הראוטר בבית, אותו נתב אינטרנט שבזכותו יש לנו רשת גלישה אלחוטית (WIFI) בבית. למרות שהרבה אנשים מחליפים סמארטפון כל כמה שנים כשיוצא דגם חדש וכך נהנים, למשל, ממסך גדול יותר ומגלישה מהירה יותר, באינטרנט הביתי לרובנו יש את אותו ראוטר שקיבלנו או רכשנו לפני לא מעט שנים. הוא פשוט יושב על השידה בבית ומעלה אבק.

היום קיימים בשוק ראוטרים (נתבים) מתקדמים יותר, שבמקרים רבים מאפשרים גלישה חלקה יותר. את הראוטרים החדשים תוכלו למצוא בחנויות ורשתות פרטיות כמו באג, IVORY ואחרות וגם אצל ספקיות האינטרנט כמו נטויז'ן, אינטרנט רימון ו-012. המחיר מתאים לכל כיס ועומד בדרך כלל על 10 ₪ לחודש בלבד.

הציבור הישראלי אוהב לחסוך ומצביע ברגליים, במיוחד כאשר הוזלת התשתית כרוכה בשיחת טלפון אחת, וכך שנתיים וחצי לאחר התחלת רפורמת השוק הסיטונאי מעל 400,000 (ארבע מאות אלף) משפחות כבר נהנות ממחיר מוזל על תשתית האינטרנט של בזק, אותה הן רוכשות כיום דרך ספקיות האינטרנט שלהם.

כעת נשאר רק לקרוא למשרד התקשורת להשלים את הרפורמה ולהחיל אותה גם על תשתיות האינטרנט של הוט.