הרבנית ימימה מזרחי בהתוועדות הנשים
הרבנית ימימה מזרחי בהתוועדות הנשיםצילום: יחזקאל איטקין

על אף הסערה שעורר יונתן רזאל במסגרת אירועי 'צמאה', בבנייני האומה בירושלים, אירועי שבוע החסידות נמשכים ביתר שאת.

ביומיים האחרונים השתתפו באירועי י"ט כסלו בבנייני האומה למעלה מ- 20,000 נשים. ביניהן תלמידות אולפנה, בנות מדרשה, תלמידות מקיפים דתיים ונשים מכל רחבי הארץ.

חמישה אירועי נשים התקיימו בימים ראשון ושני והבוקר (שלישי) התקיים גם אירוע למקיפים דתיים.

במהלך האירועים התקיימו שיעורי חסידות, התוועדויות לנשים, הרצאות וכן פאנל נשים שהצליח לסחוף אליו 1,300 משתתפות שגדשו את האולם.

בפאנל, שעסק בנושא 'עבודת ה' נשית בשמחה', השתתפו הרבנית ימימה מזרחי, הרבנית רבקי לפידות והזמרת והיוצרת אודהלי'ה ברלין. בתחילת הפאנל בירכה את המשתתפות חברת הכנסת שולי מועלם שדיברה על כוחן של הנשים התעצם כשהן שמחות.

הרבנית ימימה מזרחי טענה שאישה שיודעת לבכות - יודעת גם לצחוק, "התנודות הנשיות שלנו הן לטובתנו, נשים מגיעות אלי בוכות, מה הוא עשה להן ואיך הן נעלבו, ופתאום ברגע אחד מתחילות לצחוק ושוכחות הכול".

המוזיקאית אודהליה ברלין שיתפה בסיפור על התוועדות שבה נכחה גם מיכל אסולין, אמה של הודיה נחמה ז"ל שנפטרה השבוע אחרי פציעתה בפיגוע לפני 6 שנים. "מיכל רקדה בכל הכוח עם כלה שהגיעה גם היא, ובסוף הריקוד התברר לי שהן כלל לא מכירות. זאת שמחה אמיתית וגאולה אמיתית - להניח לרגע בצד את כל מה שאין, את ההתמודדויות הקשות, ולהצליח לקום ולרקוד".

אלומה לב שהנחתה את הפאנל, אמרה: "1,300 נשים הגיעו להשתתף אתמול בפאנל וכולן רצו לשמוע 'איך נשיג את השמחה'. כולנו במירוץ תמידי אחרי השמחה הן גברים והן נשים, אולם עבור נשים מדובר בדבר קיומי- הצורך לשמוח. באולם התקיימו דיאלוגים כנים ומרגשים. משתתפות הפאנל סיפרו איך הן מגיעות לשמחה ומה הן עושות כדי להתגייס ולשמח את עצמן ואת סביבתן".

הדסה סאסי ממשתתפות האירוע אמש סיפרה: "זו השנה החמישית שאני מגיעה לאירועי 'צמאה', אני מרגישה שמבחינת מענה לציבור הנשים זו היתה השנה בה הכי התחשבו בהן. יש נטיה לתת לנשים רק את המופע ואילו השנה קיבלנו מענה גם ברמת התוכן והעומק. בכל שנה יש מגוון יותר רחב של מענה לנשים והאירועים כוללים תכנים שכל אחת יכולה למצוא את עצמה נהנית מהם. הפקת האירוע בוחרת להסתכל על אשה כעל אדם עובד ה' בכלליות, ולא רק דרך הפריזמה המקובלת המקטלגת על פי מצב משפחתי. ההסתכלות הרחבה עלי כעל אשה, היא מה שמחזיר אותי הנה בכל שנה".

"דבר נוסף שמאוד בולט באירועי צמאה הוא שתמיד מגיעות אליו נשים מכל המגזרים, מכל הקשת הדתית. זה. היו אתמול בבנייני האומה גם חיילות וגם בנות מדרשה. יש גם נשים, גם צעירות, גם מבוגרות, פשוט הכל. הרגשתי שכולנו בבחינת 'צמאה'. כולנו צמאים לה'. החסידות מצליחה לקרב ולחבר שם נשים אחת לשניה והן מתחילות לרקוד יחד בלי להכיר, זה נפלא", הוסיפה.

הרב משה שילת, המנוע החי מאחורי אירועי יריד החסידות אמר: "אנו ממשיכים לקבל פה בהתרגשות רבבות נשים ובנות, וכן את תלמידי המקיפים שהשתתפו פה היום, הצמאים לה' ולאור החסידות. המשתתפים ממלאים את עגלותיהם בספרי חסידות, ממלאים את נפשם וליבם בניגוני החסידות ואמרותיה, יושבים שעות בהתוועדויות ונהנים מהשיעורים. אנחנו מצפים לרבבות גברים בימים הקרובים ועושים הכל על מנת לשמור על איכות האירועים וסיפוק מגוון של תכניות חדשות ומגוונות לכלל באי היריד".