הלחץ הדיפלומטי מצד ארה"ב וישראל, עבד במידת מה, אם כי לא במידה מספקת: אמנם פחות משני שליש מהמדינות הצביעו בעד החלטת האו"ם מהערב (ה') המתנגדת להכרה בירושלים כבירת ישראל, אבל לא היה די בכך כדי למנוע את ההחלטה.

עם זאת, ישראל יכולה לרשום בסיפוק את העובדה, שלא פחות משישים וחמש מדינות לא הצביעו בעד ההחלטה: מתוכן, תשע התנגדו, שלושים וחמש נמנעו, ועשרים ואחת נעדרו.

מובילות ההתנגדות היו ארה"ב וישראל, ואליהן הצטרפו גם: גואטמלה, הונדורס, טוגו, מיקרונזיה, מרשל, נאורו, ופאלאו. בין הנמנעות היו לא רק רומניה וקרואטיה שחברות באיחוד האירופי, אלא גם שבע שחברות באירגון או-אי-סי-די: אוסטרליה, קנדה, מקסיקו, הונגריה, לטביה, פולין, וצ'כיה. בין הנעדרות, היו ארבע מדינות חבר-העמים: אוקראינה, גיאורגיה, טורקמניסטאן, ומולדובה.

ראויות לציון במיוחד, הן שלוש מדינות מוסלמיות - שכנראה חששו מהלחץ האמריקני: לא רק טורקמניסטאן - וגם גיניאה-ביסאו - שנעדרו הערב, אלא גם בוסניה-הרצגובינה - שחברה במועצת אירופה - ושהחליטה הערב להימנע.

אבל לא רק ארה"ב יכולה להפעיל לחץ, ואף להעניש קשות; גם ישראל יכולה. ולא, אין הכוונה כאן ליכולתה לעצור מיזמים וסיוע כספי וחקלאי שהיא מעניקה לרבות ממדינות העולם. דווקא בזה - צדק נשיא טורקיה, כשהתריע בפני ארה"ב - שהכסף לא תמיד קונה. אבל זהו, שישראל בהחלט יכולה להעניש - גם באפיקים אחרים - מכאיבים יותר ומשמעותיים יותר, וזאת תודות ל...זכות הווטו שיש לה בארגון ה-OECD:

במה דברים אמורים? ובכן, למועדון היוקרתי והמצומצם הזה, שואפות להצטרף לא מעט מדינות: שלוש מהן כבר מנהלות מזה כמה שנים שיחות אינטנסיביות עם האירגון לשם צירופן אליו, וההצבעה באירגון על צירופן - צפויה בקרוב. אחת מהן היא קולומביה - שהערב נמנעה, במיוחד בגלל הלחץ האמריקני, אבל גם בגלל לחץ ישראלי - הכולל בין השאר גם את זכות הווטו שיש לישראל על קבלת חברות חדשות למועדון הנוצץ - שאליו נושאת קולומביה את עיניה.

עם זאת, שתי מדינות אחרות שמועמדות להצטרף למועדון - דווקא הצביעו הערב בעד החלטת האו"ם המתנגדת להכרה בירושלים כבירת ישראל: ליטא, וקוסטה-ריקה, אשר כבר יותר משנתיים וחצי מנהלות משא ומתן מתיש ומייגע על צירופן לארגון, בעוד שההצבעה על צירופן אליו - צפויה תוך כשנתיים. לכאורה - עוד המון המון זמן; רק מה, גם הן מחכות לרגע הזה - כבר המון המון זמן, וכשהרגע המיוחל יגיע, הן עלולות לגלות אז כי - לא רק ארה"ב יודעת לזכור לטווח רחוק - אלא גם ישראל. הם תהיינה מוזמנות לחפש אותה אז, אבל לא בטוח שמישהו יואיל לענות בצד השני.