אוניברסיטת אריאל. למצולמים אין קשר לידיעה
אוניברסיטת אריאל. למצולמים אין קשר לידיעהצילום: רויטרס

אוניברסיטת אריאל קיימה אתמול (רביעי) סיור לימודי משותף לערבים ויהודים ביפו, במסגרת סדנת הידברות בין יהודים לערבים שמתקיימת מזה כארבע שנים באוניברסיטה שבשומרון.

במהלך הסיור התקיימו סימולציות הידברות שהציגו שני תרחישים: האחד - מאפייניה של מדינת ישראל בשנת 2048 לאור התמורות הדמוגרפיות המתרחשות בה; והאחר - אפשרות של מעגלי דו קיום בתחומים כמו ספורט, תיאטרון, קולנוע, מזון ותרבות.

המשתתפים הביעו דעות מגוונות שנעו מחשש להעמקת השסעים בחברה הישראלית ועד התקווה שהשינוי יבוא הן מצד ההנהגה הלאומית והן מצד יוזמות שמקורן בגורמים חברתיים. פרויקט ההידברות של אוניברסיטת אריאל מפגיש סטודנטים יהודים וערבים מספר מפגשים בשנה כדי להתדיין על אופייה של מדינת ישראל ועל האפשרויות לדו קיום במדינה.

ד"ר גדי חיטמן מהמחלקה למזרח תיכון ומדעי מדינה באוניברסיטת אריאל שהנחה את הסיור ביפו אומר לערוץ 7 כי העובדה שהסיורים מתקיימים בחסות אוניברסיטת אריאל אינה מובנית מאליה, "יש כאן ניסיון לייצר חיבור בין המגזרים השונים. הם נחשפים לסוגיות של תרבות, צופים בסרטים יחד ומשתתפים בסדנאות ודיונים משותפים.

"תמיד כשאתה אחד על אחד זה הרבה יותר קל. זה ברור שלכולם ידוע שיש בעיות שטרם נפתרו אבל בסוף מדובר במפגש חיובי שמתקיים ממילא בספרייה ובקפיטריה ועכשיו גם בסיורים וטיולים. יש כאלה שבאים בהתחלה עם חששות אבל בסוף קורה כאן משהו טוב, ואתה רואה כאן אנשים דתיים, ימין, שמאל וערבים שמנסים למצוא את המשותף".