ניסיון ההצתה
ניסיון ההצתהצילום: רון רוזנטל

שתי ההצתות האחרונות במטע הדובדבנים של כפר עציון מוציאות את ירון רוזנטל משלוותו.

"זה ניסיון הצתה שני בתוך 24 שעות מאז תחילת עונת קטיף הדובדבנים. היו למעלה מעשרה ניסיונות הצתה ועל פי הגששים העקבות מובילים לבית אומר הסמוכה", אומר רוזנטל, מנהל בית ספר שדה כפר עציון.

המטעים רחוקים מהקיבוץ וסמוכים לכפר הערבי בית אומר, ''לכן קצת בעייתי לשמור על כל נקודה במקום הזה במשך 24 שעות ביממה. התג מחיר שלנו להצתות זה להמשיך להיאחז כאן באדמה.

''אנחנו עובדים את האדמה הזאת כבר 75 שנה ונמשיך לעבוד אותה גם ב-75 שנים הבאות. וככל שמתקיפים אותנו התשובה שלנו זה יותר היאחזות משמעותית עמוקה באדמת הסלעים הקשה של גוש עציון, זה מה שעשינו תמיד וזה מה שנמשיך בהמשך".

לדבריו, "כל עץ דובדבן שעולה באש זה נזק כספי של חמשת אלפים ש"ח, מעבר לנזק לציוד חקלאי. בהצתה הראשונה נשרפו למעלה מעשרה עצים, הם שמים צמיגים בוערים מתחת לעצים שעולים באז. זה מדאיג שהם מגיעים לכאן אבל מי שעסוק בעשייה פחות עסוק בפחד".

רוזנטל קורא לממשלה לעצור את הטרור החקלאי, "הבקשה שלנו מממשלת ישראל - שתתחיל לראות בטרור החקלאי מכת מדינה ותפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת למגר את התופעה הזאת, המכה הזאת לא תיפתר עד שהממשלה לא תטפל בזה בצורה מקיפה, זה אומר גם אמצעי מיגון למטעים כמו שממגנים ובונים תחנות משטרה שיעשו את זה גם באזורים החקלאים.

''זה אומר ברמה המשפטית שפגיעה בעץ צריכה להיות חמורה כמו שוד, כמו ששוד חמור מגניבה כך פגיעה בעץ צריכה להיות חמורה מגניבה. כמובן גם צריכים יותר כוחות שיטור בשטח. אם המדינה תחליט שהיא מטפלת בזה העסק הזה ימוגר''.

"לצערי הרב למרות שהממשלה הזאת היא ממשלת ימין אין לזה ביטוי בשטח מהבחינה הזאת שלא ננקטו צעדים משמעותיים, דרמטיים, אפקטיביים בחודשים האחרונים למרות שהתופעה קיימת בכל הארץ", מסכם רוזנטל.