מינוף העסק
מינוף העסקצילום: יח"צ

זה גם לא סוד שפייסבוק היא מקום מצוין לפרסם את העסק, אבל בפועל זה יותר מורכב ממה שזה נשמע:

בעבר היה מספיק לפתוח עמוד עסקי שמייצג את העסק ואליו היינו מעלים פוסטים בחינם. ככל שהיו לנו יותר אוהדים (לייקים), כך היינו מקבלים יותר חשיפה.

היום למרבה הצער הדברים שונים לחלוטין: פייסבוק טוענת שהיא רוצה לשמור על היכולת של הגולשים להיות בקשר אחד עם השני, ולכן הם רואים פחות פוסטים מעמודים עסקיים ויותר פוסטים מחברים או מקבוצות בהן הם חברים (חשיפה אורגנית). מצד שני, פייסבוק דוחפת קדימה את מערכת הפוסטים והמודעות הממומנות שלה, ממנה מן הסתם היא מרוויחה כסף, ואת אלו אנחנו בהחלט רואים לא מעט בכלל בפיד.

קידום ממומן בפייסבוק

זה נשמע לא הוגן ואולי אפילו נבזי, אבל במקרה הזה המשפט "אם אתה לא יכול להביס אותם, הצטרף אליהם" הוא רלוונטי ביותר: מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק היא אחת מהיותר נוחות שיש ואתם יכולים למקד את המודעות שלכם על פי תחומי העניין של הגולשים, הפעילות שלהם בפייסבוק ומאפיינים דמוגרפים כגון גיל, מין ואזור המגורים.

מלבד המיקוד, אתם צריכים לבחור מהי מטרת הקמפיין שלכם : האם אתם רוצים להביא יותר גולשים לאתר העסק שלכם, לדף העסקי, לקדם פוסט פופולארי שכתבתם, או שאולי בכלל לגייס לקוחות חדשים מתוך פייסבוק באמצעות טפסים?

שימו לב שאם אתם בוחרים לשלם עבור גיוס לייקים, עדיין תצטרכו לשלם כסף בשביל שהגולשים ייראו את הפוסטים שלכם, ויכול מאוד להיות שתכניסו את עצמכם למלכודת דבש. את הלייקים אתם יכולים לאסוף בדרכים אחרות כמו קישורים מאתרים אחרים או אפילו דרך הבאת תנועה לאתר שלכם בעזרת קידום אתרים אורגני והצבת תיבת אוהדים באתר במקום בולט.

עוד דבר חשוב – נצלו את כל הכלים שפייסבוק נותנת לכם למדידת הביצועים של הקמפיין: שימו לב כמה גולשים לחצו על כל מודעה מתוך סך הגולשים שצפו בה. אם אתם מייצרים כמה מודעות דומות עם שינוי באלמנט אחד (כותרת, סלוגן או תמונה), אתם יכולים להשוות בין הביצועים של המודעות ולראות לאיזה אלמנט יש את השפעה חיובית.

כמובן שאתם יכולים לתת לחברה חיצונית לנהל לכם את הקמפיינים, במיוחד אם התקציב שלכם מתחיל לטפס לכיוון האלף ₪ ויותר, אבל במקרה הזה תצטרכו לקחת בחשבון גם את העמלה שאתם משלמים בשביל לחסוך זמן ולהוריד לעצמכם עומס מהראש.

ניהול דפים עסקים

כאמור, למרות שהחשיפה האורגנית של הדפים העסקיים קטנה באופן משמעותי, באמצעות שילוב נכון של מודעות ממומנות שיציפו פוסטים כלפי מעלה או עידוד הגולשים שלכם לשתף את הפוסטים, אתם עדיין יכולים להגדיל את המכירות מתוך פייסבוק.

למרות שאתם יכולים לעשות זאת בעצמכם, מקובל גם לבצע מיקור חוץ של הניהול לחברות שמתמחות בקופירייטינג ויכולות לנתח את הביצועים של כל פוסט (כמה אנשים צפו בו דרך הערוצים האורגנים והממומנים).

בוטים ומסנג'ר

ניתן גם להשיג חשיפה לעסק שלכם דרך הבוטים של מסנג'ר. הבוטים הם למעשה מיני אפליקציות שמספקות מידע לגולשים ומעדכנים אותם בחדשות. עליכם להיות בעלי ידע טכני או לשכור מתכנתים בשביל לעשות זאת באופן אפקטיבי (ולא סתם לשאול את הגולש מה המייל שלו), אבל זה יכול מאוד להשתלם לכם בטווח הארוך.

את הבוטים אפשר לשלב גם בתוך מודעות רגילות של פייסבוק: ברגע שגולש לוחץ על המודעות האלו, נפתחת לו תיבת שיחה בתוך המסנג'ר (או החלק של המודעות אם הוא גולש מהמחשב) עם הצעת מכירה.

מעבר לכך, קיים גם פרסום בתוך המסנג'ר עצמו, אבל נכון להיום (אמצע 2018) הוא פחות נפוץ ולא ברור עד כמה הוא אפקטיבי (הפרטיות של הגולשים ללא ספק נפגעת מכך).

שילוב עם אינסטגרם

כיום פלטפורמות הפרסום של אינסטגרם ופייסבוק מחוברות אחת עם השנייה. לכן, אם יש לכם קמפיין עם מאפיינים ויזואליים (לדוגמה, יש לכם עסק למכירת תכשיטים), אתם יכולים לפרסם באופן אוטומטי גם באמצעות אינסטגרם אם תבחרו את אינסטגרם כאופציה ב-Placement. המודעות של אינסטגרם מופיעות גם בתוך הפיד של הגולשים וגם בתוך סיפורים (סטוריס) שאתם מייצרים.

שימו לב שלמרות שהמודעות באינסטגרם משייכות לפרופיל שלכם, אין צורך לפתוח חשבון עסקי באינטסגרם או להמיר חשבון רגיל לכזה (למרות שזה יכול לתת לכם יתרון). קישור חיצוני לאתר אחר אפשר להוסיף רק אם יש לכם לפחות עשרת אלפים עוקבים.

המאמר באדיבות חברת dooble המספקת פתרונות דיגיטאליים ומייצרת נוכחות במנועי חיפוש וברחבי הרשת.