ראיון עם סגן נשיא אינטל העולמיתחזקי

ידיו של סגן נשיא אינטל העולמית, רן סנדרוביץ', מלאות בעבודה בתערוכת קומפיוטקט 2018 שנערכת בימים אלה בטאיפיי שבטאייוואן.

סנדרוביץ', לפני כשנה מונה למנהל שיווק מוצרי המיחשוב הנייד באינטל העולמית לאחר ששימש כמנהל מרכז הפיתוח של אינטל בישראל, מספר לערוץ 7 בראיון מיוחד על השינויים בתחום המיחשוב.

"אנחנו מראים בתערוכה כיצד המחשבים האישיים ממשיכים להתחדש, להשתנות ולהתאים את עצמם לדור החדש. בדקנו מתי אנשים משתמשים במחשבים הניידים וגילינו שכשאנשים רוצים להיות מרוכזים, ליצור, לתרום, לערוך וידיאו או לשחק הם פותחים את המחשב הנייד. כשהם רוצים לעשות משהו משמעותי, הם פותחים את המחשב האישי שלהם, שהוא בעל יכולת עיבוד ומסך יותר גדולים", אומר סנדרוביץ'.

הוא מספר גם על המוצרים החדשים שאינטל חשפה בתערוכה. "אתמול הכרזנו על המעבדים החדשים של הדור השמיני שמתוכננים בישראל ומביאים לנו ביצועים חדשים, לא רק מבחינת יכולת עיבוד, אלא במהירות הגישה שלהם לרשת. עשינו אינטגרציה לתוך המעבדים של רשת אלחוטית בקצב של ג'יגה בייט לשנייה וזה מהיר פי 12 ממחשבים שיצאו לפני ארבע שנים".

יש חידושים גם בתחום הסוללות? הרי במחשבים הניידים זמן הסוללה חשוב מאוד למשתמש.

"המחשבים החדשים נותנים אורך זמן סוללה מדהים, מבלי להתפשר על הביצועים. אתמול הצגנו מחשב של חברת שארפ שאפשר לראות בו סרט מעל 25 שעות ללא הטענה. היום אדם יכול לקחת מחשב עם כל הביצועים ולצאת ליום עבודה. יש מחשבים ניידים שכבר פועלים יממה שלמה ללא הטענה".

ומה עם חידושים בתחום הרשת הסלולרית?

"בשנה הבאה אנחנו נקבל ביצועים טובים יותר, לא רק בבית אלא גם ברחוב . חברנו לחברת 'ספריט' והודענו שהמודמים שלנו 5G שיהיו מחוברים לרשתות של חברת ספרינט, יתחילו כבר בשנה הבאה לעבוד. הטכנולוגיה הזאת מאפשרת להיות מחוברים בכל מקום, בקצב מדהים ועם זמן השהייה מאוד נמוך".

עד כמה ישראל מעורבת באינטל העולמית?

"ראיתם ביום העצמאות את התרומה וההכרה של אינטל בישראל, במופע המקסים של הרחפנים. זה היה סמל לחשיבות של ישראל לאינטל. הטכנולוגיות הכי מתקדמות מתוכננות בישראל וכמות החידושים שהגיעו ממנה והוצגו בתערוכה היא חסרת תקדים. אנחנו גאים בחדשנות שהבאנו בעבר וממשיכים באותה דרך".

עד כמה שוק הסלולר משפיע על תחום המיחשוב והמחשבים האישיים?

"אין ספק שהסלולרי השפיע, כי כל מי שהיה לו הכנסה פנויה קנה טלפון חכם. יום אנחנו בריבאונד. אנשים היום אומרים שהנייד שלהם מדהים ומשאיר אותם און-ליין, אבל המכשירים הסלולריים מיצרים 'דור בהפרעה'. אנחנו מקבלים הסחת דעת כל 3 דקות ומחוברים כל הזמן. צריך לזכור שהפלאפון והמחשב האישי הם לא מתחרים. יש צורך בשניהם".

מה צופן לנו העתיד ?

"העתיד הוא בעיקר חכם יותר. אנחנו מקדמים פיתוח של בינה מלאכותית שמאפשרת לעשות דברים שלא יכולנו לעשות קודם. בינה מלאכותית מתחילה מהדברים הקטנים כמו איך המחשב יודע לטעון את הסוללה ולהאריך את חיי הסוללה ועד לאיך המשתמש מתנהג וכיצד נתאים את הביצועים האופטימליים בשבילו. פעולות שהיו לוקחים פעם 10 קליקים, אפשר לבצע היום בהקלקה אחת. אנחנו לקראת עתיד חכם בו המחשב יבין מה כל משתמש צריך ובכמה שפחות פעולות".