הרב הלל ריינוס
הרב הלל ריינוסצילום: יחצ

לילה בעיר אריאל. הרב הלל ריינוס ומתנדבים נוספים מגיעים למרכז העיר, ברחבת המרכז המסחרי פותחים שולחן ועליו מניחים כיבוד ושתייה. אחד מהבחורים מוציא גיטרה ומנגן בשקט.

לאט לאט מגיעים נערים מהרחובות שמסביב, מתקבצים סביב החבורה ומתיישבים. הרב ריינוס מתעניין, שואל בשלומם של הנערים. את חלקם הוא מכיר זה מכבר וחלקם חדשים לו. חלק מהנערים, שנושאים עימם סיפורי חיים לא פשוטים, נמצאים עימו בקשר מתמשך.

אחד מהמתנדבים פותח בסיפור חסידי ואחריו משתף את הנערים במחשבות עליו. הנערים שומעים ומפנימים, חלקם מבקשים לדעת יותר, חלקם מבקשים לשתף במצוקותיהם.

שמו של הפרוייקט הייחודי באריאל הוא 'בנצ"י', בראשי תיבות – בואו נצליח יחד. את הפרוייקט יזם גרעין נצרים באריאל, שהוקם על ידיד מגורשי היישוב נצרים שהתיישבו לאחריו בעיר אריאל.

הרב הלל ריינוס השתתף בפרוייקט בתחילתו ולפני כחמש שנים הפך לאחראי של הפרוייקט. מטרתו היא להגיע לנערים חסרי מעש בלילות ברחובות אריאל, חלקם ללא מסגרות או שנפלטו ממסגרת לימודים כלשהי. המתנדבים מגיעים אליהם, אוספים אותם מהרחובות ולעיתים מקבצים אותם סביב שולחן במרכז העיר, ושם פותחים עימם בשיחה ומפתחים עימם קשרים חזקים.

"היה נער אחד, כיום הוא כבר בחור לאחר גיל צבא, ועדיין מגיע אלינו", מספר הרב ריינוס. "פגשנו אותו לראשונה כשעבר עם חבריו ברחוב והתיישב איתנו. הוא הגיע ממשפחה עם בעיה מאוד מורכבת ומסובכת לצערנו. ומתוך החיבור אלינו שנמשך כבר כמה שנים, התחיל למצוא מקומות עבודה והצליח להשתלב בהם, כמובן עם עליות וירידות. אבל הוא מתאמץ, מגיע מפעם לפעם ומיום ליום הופך לבוגר יותר ואחראי יותר. מדהים לראות את השינוי שעבר ממצב ירוד שבו היה ומבית עם אוירה מאוד לא פשוטה עד למצבו כיום. עצם החיבור, החיבוק והקשר העמוק עשו הרבה מאוד, וב"ה אנחנו גם רואים תוצאות".

הרב ריינוס מספר על בחור נוסף שהשתתף בפרוייקט ועדיין שומר עימם על קשר, כשתפקודו משתפר ואף הצליח להשתלב בצבא:

"בחור נוסף שפגשנו לפני כמה שנים. הוא נולד במשפחה לא דתית, ועצם המפגשים איתנו חיזקו אותו מבחינה אישית וגם נסכו בו רצון להתקרב לעולם התורה והמצוות. היו לו הרבה עליות וירידות, כיוון שהיה בחור מאוד רגיש וכעת התחושה היא שהוא הולך ומתחזק וגם באופן אישי משתפר בתפקודו ואפילו השתלב בצבא בצורה יפה, ואני מאמין שבעוד זמן מה כבר 'יעמוד על הרגליים' באופן עצמאי עצמאי לחלוטין. התמיכה קיבל מהמתנדבים, החיבוק והקשר האישי מחזיק אותו גם היום".

לפני זמן לא רב הוזמנו הרב והמתנדבים לחתונתם של שניים מהבחורים שהשתתפו במפגשים לפני שנים אחדות. הרב ריינוס מספר כי המשטרה מקטינה את נוכחותה באזורים בהם מתיישבים המתנדבים, הודות להשפעה החיובית על הנוער במקום באותם הלילות. "המשטרה באריאל יודעת ומעודכנת היכן נמצאים המתנדבים, והשוטרים יודעים שבאותו הזמן הם יכולים 'להיות רגועים' מבחינת רעש, שתייה, אלימות, הפרעה לציבור ועוד.

''המתנדבים מביאים איתם גם כללים ברורים למה ניתן לעשות ולא לעשות במסגרת המפגשים, והנערים מבינים ומקבלים את זה. המשטרה יודעת שכשיש את המתנדבים בסביבה הם לא צריכים להסתובב ולדאוג לעניינים האלו".

אחד מהנערים המשתתפים במפגשים מעיד: "זה כמו בית כזה, קשה להסביר. לא משנה באיזה מצב אתה נמצא זה תמיד יהיה האור בקצה המנהרה".

חלק מבוגרי התוכנית יזמו בעצמם תוכניות דומות לנערים ברחובות העיר בערים נוספות, כמו נתניה וכפר-סבא.

גרעין נצרים באריאל, שיזם את הפרוייקט, פונה בימים אלו לציבור הרחב ומבקשת את תמיכתו בפרוייקט מימון ההמונים שהקימה לטובת המשך כלל פעילויות הגרעין וחיזוק העיר אריאל, בירת השומרון. הפרוייקט הוקם באתר Give Back בשם "ממשיכים את רוח נצרים", ונכון להיום נותרו שלושה ימים לסיומו.