המשימה הבאה: להפוך את התנ"ך לרלוונטי גם בחינוך הממלכתיאלירן אהרון

מיזם 929 ללימוד פרקי התנ''ך שסיים ביום רביעי האחרון את מחזור הלימוד הראשון, החל היום (ראשון) את מחזור הלימוד השני.

בראש המיזם עומדים הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. בסיבוב הראשון לקחו חלק למעלה מרבע מיליון איש שקראו באתר ובאפליקציה המתעדכנים מדי יום עם שלל כותבים מובילים, השתתפו בקבוצות לימוד ובאירועי תרבות ויצירה מקורית שהתקיימו ברחבי הארץ.

פתיחת המחזור השני צוינה בין היתר באירוע מיוחד שנערך במכללת הרצוג בגוש עציון, במסגרת ימי הלימוד בתנ"ך שמקיימת המכללה. הנואם המרכזי היה נשיא המדינה ראובן ריבלין אשר מלווה את המיזם מראשיתו ומקיים בבית הנשיא אירועים מיוחדים ברוח ספרי התנ''ך הנלמדים.

בפתח דבריו התייחס נשיא המדינה ריבלין להסלמה בדרום, "אני רוצה לפנות לתושבי הדרום היקרים. ביקרתי בשבועות האחרונים במה שמכונה עוטף עזה הוא היום עוטף מדינת ישראל, אבל השבת האחרונה היתה עד כה קשה מכל... איננו יודעים מה עוד נכון לנו ואם פנינו לרגיעה או להסלמה. מה שברור הוא שעל כל פגיעה נשיב בעוצמה ושבימים הקשים הללו עלינו כולנו לעמוד יחד".

הנשיא הוסיף, "תושבי הדרום- כולנו עומדים איתכם- מתוך סולידריות אמיתית של עם אחד... נעמוד יחד בתקופה הקשה הזו ונוכל לה- שכן בביקוריי אצלכם ראיתי עד כמה נחושים אתם לעמוד בכל מרץ ולומר לכל המבקש להפר את שלוותינו ולאיים על חיינו- אנחנו כאן ונישאר כאן ואין לי כל ספק שגם במערכה ברגע זה –נצא מחוזקים ומאוחדים".

ריבלין התייחס לחשיבותו הגדולה של מיזם 929. "אז לכל מי ששאל או פקפק למה לנו 929 - התשובה היא שאנחנו צריכים את 929 כדי שכל ילד וכל מבוגר ידעו מהו נבו, ומי הוא ירמיהו, וישעיהו, ונחום, ודניאל. אנחנו צריכים את 929, כי ב-929 מבינים שהתנ"ך שייך לכולנו. ב-929 מבינים שהתנ"ך חיוני לכלל היהודים, על שלל גווניהם. אני מחוייב ומגוייס ל-929 בגלל שב-929 עושים מאמץ לתת פשר חי, אקטואלי, עמוק ורענן לתנ"ך".

הנשיא הוסיף ואמר כי "בלי תנ"ך- אי אפשר לקרוא שירה ואי אפשר לקרוא ספרות עברית. ללא תנ"ך- לא ניתן להבין את שמשון של ז'בוטינסקי, ולא את כימים אחדים של מאיר שלו. ללא התנ"ך - אי אפשר לדבר עברית על בוריה. ללא התנ"ך- הדור הבא יחמיץ את הזיכרון ההיסטורי שלו. ללא התנ"ך - הקשר שלנו אל הארץ יתרופף חס וחלילה. רק עם תנ"ך ביד - יש פשר לסבל היהודי ולסיפור הציוני. רק עם תנ"ך ילדינו יבינו למה בחרנו בירושלים ולא התפשרנו על אוגנדה''.

ראש מיזם 929 הרב בני לאו אמר כי "במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות מצאנו עצמנו כמעט בכל פינה בארץ. בכל יום מצאתי עצמי לומד את הפרק היומי עם קבוצה אחרת בישראל. אין מישהו שמחזיק את התורה בכיסו כיורש יחיד. אנחנו משפחה שזכתה בירושה גדולה וכל אחד מחזיק בה בשווה. ביסוד כל המסע הזה נמצאת התנועה המבקשת לאפשר לכל אדם לגשת אל ספר הספרים ממקומו ומאמונתו. בני בניהם של אלה שעמדו בתחתית ההר מבקשים לחזור אל ירושת הוריהם, בזכות ולא בחסד. בחופש ולא בכפייה, באהבה ולא באימה".