דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

ארצות הברית מציעה נוסחה לסיוע בינלאומי משמעותי לרצועת עזה אך מציבה לחמאס תנאי ברור - הפסקת הטרור והחזרת החיילים והאזרחים הישראלים.

יועצו של נשיא ארה"ב וחתנו ג'ארד קושנר, שליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט והשגריר בישראל דיוויד פרידמן פרסמו טור משותף בעיתון ''וושינגטון פוסט''.

בטור קוראים השלושה לארגון הטרור חמאס לחדול מהתקפות הטרור על ישראל ולהשיב את החיילים והאזרחים הישראלים שמוחזקים ברצועת עזה בתמורה לסיוע משמעותי שיקל על חייהם של תושבי עזה.

"אם חמאס יפגין כוונות אמיתיות של שלום - לא רק באמצעות מילים, אלא חשוב יותר במעשים - כל האפשרויות החדשות יהפכו לאפשריות", כתבו.

השלושה פסקו כי שלום בהחלט יספק אפשרות לשבירת הקיפאון בו נמצאים תושבי הרצועה אולם על מנת לגרום לכך, על חמאס להכיר שישראל היא ישות קיימת באורח קבע.

קושנר, גרינבלט ופרידמן קובעים כי "הנהגת חמאס מחזיקה את הפלסטינים בעזה כבני ערובה. יש להכיר בבעיה ולפתור אותה, שאם לא כן - נהיה עדים לעוד סבב הרסני".

"הסיוט של הנהגת חמאס נמשך וממשיך את סבלם של הפלסטינים בעזה שלא לצורך. למרות סיוע של מיליארדי דולרים לפלסטינים בעזה במשך 70 שנה, 53 אחוזים מהם חיים מתחת לקו העוני ושיעור האבטלה חצה את ה-49 אחוזים".

לדבריהם "אין שום סיבה שהפלסטינים - בגדה וברצועת עזה - לא יוכלו ליהנות מהצלחה כלכלית ואף להשתלב בכלכלה האזורית המשגשגת, אם רק ייתנו לנו לעזור. כפי שאמר הנשיא טראמפ פעמים רבות, ביטחון כלכלי משמעותו ביטחון לאומי. באמצעות עידוד להתאוששות כלכלית באזור, נוכל לשפר את המאמצים שלנו כדי לדאוג להגדלת היציבות גם כן".

"חמאס ממשיך במשך עשורים במלחמה שבה הפסיד מזמן על חשבון העם הפלסטיני תוך פשיטת רגל מוסרית. במקום לראות אפשרויות לחמש כל דבר - מעפיפונים ועד מראות - כדי לתקוף את ישראל, חמאס חייב למקד את תבונתו בשיפור הכלכלה בעזה.

"רקטות, פצצות מרגמה, מנהרות טרור, עפיפוני תבערה וכלי נשק נוספים יובילו רק להגבלות חמורות יותר על תושבי עזה. הפעולות האלימות של חמאס רק מייצרות עוד סבל לאזרחי עזה. הקורבנות האמיתיים של המצב הנורא הם פלסטינים רבים שאינם משתתפים בפעולות האלימות, ושעתידם לוט בערפל בגלל הגישה הקיצונית של חמאס".

"יש פער משמעותי בין השחקנים הרעים השואפים ליצור הרס, אלימות וסבל אנושי לבין מנהיגים אחראים המעוניינים ליצור עתיד טוב יותר לאזרחיהם. העולם מתקדם, אבל בחירות רעות גורמות לפלסטינים להישאר מאחור שוב ושוב", כתבו פרידמן, קושנר וגרינבלט.