יהושע משולמי ונכדתו במטע התמרים
יהושע משולמי ונכדתו במטע התמריםצילום: לב העולם
ארגוני ה-BDS ממשיכים לנסות בכל כוחם לקדם את החרם נגד ישראל ויו"ש ברשתות מזון בחו''ל, כאשר הנפגעים הראשונים מארגוני החרם הם עסקים ויצרנים ביהודה ושומרון שמוצריהם מסומנים במקרה הטוב או מוסרים מהמדפים במקרה הרע.

ארגון ''לב העולם'' מאפשר לעסקים וליצרנים ביו"ש להגיע לאזרחים ברחבי העולם בדרכים חדשות. מדי חודש שולח הארגון אלפי חבילות עם מוצרים לאלפי אזרחים תומכי ישראל ברחבי העולם.

בכל חודש נכנס תמהיל אחר של מוצרים, והמבחר גדול: מוצרי מזון, טיפוח, אומנות, יודאיקה ועוד. בחודש האחרון קיבלו התומכים בחו"ל תמהיל מוצרים חדש: יין מגוש עציון, טחינה ממישור אדומים, עגבניות מיובשות מחוות תקוע וגם - תמרים ממבואות יריחו, הנושאים עימם סיפור מעניין.

בקיץ 2005 פינתה ממשלת ישראל את יישובי גוש קטיף, ונתנה את השטחים לידי הפלסטינים בעזה. בין המפונים הייתה משפחת משולמי: יהושע ורחל עם שבעה-עשר ילדיהם. בזמן המגורים בגוש קטיף ניהלה המשפחה לולים גדולים - יהושע ורחל היו אנשי עמל ואדמה.

לאחר הגירוש ההתנתקות, והעקירה מהיישוב שכה אהבו, התיישבה המשפחה ביישוב יבול, אך לא הצליחה להקים מחדש את הלולים. בנם, עמי, נפל באותם הימים בקרב בסלוקי, בזמן מלחמת לבנון השנייה. למרות השבר שחוו והאובדן של בנם יקירם, החליטו יהושע ורחל להמשיך וליישב את הארץ.

המשפחה עברה ליישוב מבואות יריחו שביהודה, שם נטע יהושע 40 דונם של עצי תמר. המטע שהוקם נקרא על שם בנם עמי הי''ד. את התמרים הללו קיבלו תומכי ישראל ברחבי העולם בחודש האחרון.

יהושע מספר על מטע התמרים שהקים, ועל המחשבה שהושקעה כדי לייצר תמרים כמה שיותר בריאים וללא חומרי הדברה. "אחת לשנה, כמו כל עצי הפרי, יש את גדיד התמרים. הגדיד מתחיל בחודש ספטמבר. הזן שאנחנו מגדלים הוא מג'הול. בסך הכל בכל עונת גדיד, מניב כל עץ כ-100 קילו של תמרים", מספר יהושע.

"אבל הפירות של התמרים לא מבשילים בבת אחת", הוא מוסיף. "כמו בתאנים, שלא נלקטות בבת אחת אלא לאט לאט, כך התמרים מבשילים על פני תקופה של חודש וחצי בערך. בכדי ללקט את כל התמרים יש צורך בארבעה סבבים של לקט בערך. כל מה שמבשיל – קוטפים, מה שעדיין לא – משאירים על העץ עד להבשלה".

במטע של משפחת משולמי יש כ-500 עצי תמר. יהושע מסביר כי הסיבה לבחירת נטיעת תמרים היא האקלים המתאים של בקעת הירדן, שם ממוקם היישוב. "התמר הוא פרי שמתאים למקום הזה במיוחד. התמר צריך חום, יובש ומים, זהו פרי של נאת מדבר. במדבר יבש וחם, וליד מעיין העץ יכול לגדול. הבקעה היא מקום חם ויבש".

"ההשקיה במטע היא במי שתייה", מספר יהושע. "המטע שלנו לא נחשב מטע אורגני, אבל יש בו את כל היתרונות של האורגני – אנחנו לא מדבירים חרקים בריסוסים. הפירות נקיים מריסוס וזה יתרון גדול. כמניעה ממזיקים אנחנו עוטפים את הפירות בשקים צפופים, כדי שפרפרים וחרקים לא ייכנסו, וזה היתרון העיקרי בגידול אורגני".

"מטרת הנטיעה הייתה התיישבות", מסיים יהושע, "בצד הדרומי של היישוב המטע יוצר כמו חומה ירוקה וגבוהה לכיוון הערבי, שעולה גבוה ואחוז בקרקע, ומשדר אחיזה איתנה וקבועה. גם כלפיי הערבים, וגם כלפיי היהודים – למי שיש ספקות".

נתי רום, מייסד ארגון לב העולם, אמר "בני משפחת משולמי - משפחה של חלוצים, שתרמו את כל חייהם למען העם, הארץ, התורה והמדינה, במסירות נפש גדולה מאוד. כולם יודעים שהתמרים שלהם הם הטובים ביותר. זכות גדולה לנו לחלוק את הפירות שלהם עם אוהבי ישראל בכל העולם. יש ארגוני שמאל שמנסים לפגוע במטע, והם במסירות ואמונה גדולה ממשיכים.

''אנחנו שמחים שיש לנו את הזכות להביא לאנשים מכל העולם את פירות האמונה הזו", הדגיש רום.