בניין של גוגל בקליפורניה
בניין של גוגל בקליפורניהצילום: רויטרס

גוגל עוקבת אחריך – בין אם רצית ובין אם לא. תחקיר של סוכנות AP חשף כי שירותי גוגל בסמארטפונים מאחסנים את מידע המיקום שלך גם אם נתת הנחיה מפורשת שלא לעשות זאת, באמצעות הגדרות הפרטיות.

חוקרי מדעי המחשב באוניברסיטת פרינסטון אישרו את הממצאים בפני התחקירנים.

אפליקציות כמו "מפות גוגל" מבקשות מהמשתמש רשות לקבל את נתוני המיקום שלו. אם תרשה לאפליקציה להקליט את מיקומיך לאורך זמן, היא תציג בפניך מפה אשר משרטטת את היסטוריית התנועה שלך לאורך ציר הזמן.

ואולם – ניתן גם להשבית את המעקב אחר מיקומך. על פי דברי ההסבר של גוגל, פירוש הדבר שגוגל לא תזכור איפה היית, כל זמן שהכפתור הווירטואלי "היסטוריית מיקום" נמצא במצב כבוי.

אלא שזה לא נכון, על פי התחקיר. גם כשכפתור "היסטוריית מיקום" כבוי – גוגל מקבל מידע על מיקומך. לדוגמה: עדכוני מזג האוויר היומיים בטלפונים מסוג אנדרואיד תמיד יודעים היכן אתה נמצא. מתברר גם שגוגל שומרת את המיקום שלך בכל פעם שאתה פותח את אפליקציית המפות. קורה גם שחיפושים בנושאים אחרים לגמרי מובילים לתוצאות חיפוש אשר מצביעות במדויק על מיקומך.

הבעיה רלבנטית לכשני מיליארד משתמשים בתוכנת אנדרואיד, ועוד מאות מיליוני משתמשי אייפון.

גוגל טענה בתגובה כי היסטוריית המיקום, ושירותים אחרים שמקבלים מהמשתמש את מיקומו, נועדה לשפר את חויותיהם של הגולשים. "אנו מספקים הסברים ברורים של הכלים הללו". חברת הענק הסבירה שכדי לכבות באמת את היסטוריית המיקומים יש לכבות גם את הכפתור הקרוי "פעילות רשת ואפליקציות".