אלפים מבוגרי ישיבת הר עציון השתתפו אמש (חמישי) באירוע היובל של חלוצת ישיבות ההסדר ביהודה ושומרון.

בחורף תשכ"ט (1968) התקבצו כ-25 בחורים בחורבות קיבוץ כפר עציון שהושמד בידי הלגיון הירדני ביום הכרזת המדינה. כיום ישיבת הר-עציון מונה כ-500 תלמידי ישיבה מהארץ ומחו"ל ותלמידי כולל, עם למעלה מ-4,000 בוגרים בארץ וכ-2,000 נוספים ברחבי העולם.

אירוע היובל באלון שבות הציע מגוון פעילויות לבוגרים ובני משפחותיהם: מרתון שיעורים, לימוד מיוחד להורים וילדים, פאנלים בנושאים ציבוריים, סיורים, מתחם חדר בריחה, וכמובן מתנפחים ותחנות יצירה. אירוע היובל הסתיים בעצרת חגיגית בהובלת שלושת ראשי הישיבה, הרבנים יעקב מדן, ברוך גיגי ומשה ליכטנשטיין.

ראשי הישיבה שוחחו עם הקהל על דמות הבוגר האמון על ערכי התורה והעניקו מבט אישי על המשימות והאתגרים של עולם התורה ביחס לחברה הישראלית. הרב גיגי הדגיש את חשיבות בניית עולם התורה על אף הרוחות המנשבות בחוץ תוך שיח מלא עם כלל הדעות של חכמי ישראל וגידול דור תלמידי חכמים בעלי מידות שלמות הפונים להנחיל את התורה לכל מבקש דבר ה'.

הרב משה ליכטנשטיין הדגיש את החשיבות של פיתוח עולם התורה הנשי ושילוב של כלל עולמות התורה לגיבוש הזהות היהודית-ישראלית.

רגע מרומם במיוחד בעצרת היה במהלך נאומו של הרב יעקב מדן, שזעק "שליחות אני מבקש מכם, חיים של שליחות. לא נוסטלגיה לישיבה, אלא חיים של שליחות - לעצור את סכנת ההתפוררות הפנימית בחברה הישראלית ולפעול לחבר ולאחד, לנצור מחדש ולשמר את הקשר שלנו כיחידים וכעם עם הקדוש ברוך הוא".

צילום: אריאל הר טוב
צילום: אריאל הר טוב

"היה כנס מרשים מאוד, מאורגן למופת ובעיקר מרומם ומרגש", מספר אבי גוזלן, בוגר מחזור י״ח העובד כפסיכולוג קליני. "ראשי הישיבה המייסדים, מורינו הרב יהודה עמיטל והרב אהרן ליכטנשטיין זכרם לברכה תופסים מקום חשוב, והשפעתם העמוקה על התלמידים ניכרת שנים אחרי לכתם. ברור לעין כי שלושת ראשי הישיבה הנוכחיים ממשיכים ומצעידים את הישיבה קדימה, תוך שמורשתם של קודמיהם ארוגה בתורתם יחד עם אמירה עצמאית ושמירה על יחסים קרובים ושיתוף פעולה.

''בכנס הייתה הכרת תודה ודיבוק חברים שיצרו חיבור מחודש ומתמיד לישיבה ולדרכה. הרב מדן נוהג לומר שאין כזה דבר בוגר הישיבה, תלמידי הישיבה נשארים תלמידים גם כשהם ממשיכים בדרכם בחיים, ואכן, עצרת הסיום השאירה תחושה של המשכיות ואחריות", סיפר גוזלן.

ליד הישיבה התפתחו במשך השנים מוסדות נוספים, המכללה האקדמית הרצוג על אלפי תלמידיה ובית המדרש לנשים במגדל עוז. בנוסף, הקימה הישיבה את בית המדרש הווירטואלי הראשון בעולם המציע שפע מסלולי לימוד לכל אדם המעוניין בלימוד מעמיק ברשת אליו מנויים עשרות אלפי משתתפים מהארץ ומהעולם.