משימת חילוץ והצלת חיים

מטוסי ומסוקי חיל האוויר, מפקד ולוחמי 669, שבו מפעולות הסיוע בצדו הירדני של ים המלח בניסיון לאתר את הילדים הירדנים שנסחפו בעקבות השיטפונות.

כחלק מההערכות של הכוחות למזג האוויר הצפוי, הצוותים הוזנקו לשטח במידי, פרסו את ציוד החילוץ והקימו חוליית פיקוד קרקעית לניהול המשימה והפעלת כוחות אוויריים. הכוחות סייעו לירדנים בהארת אזור החיפושים מהאוויר.

כוחות חיל האוויר סייעו לירדנים על-פי בקשתם בניסיונות לאיתור ניצולים חיים וזאת על אף תנאי מזג האוויר ותנאי השטח הקשים. כשאפסו הסיכויים לאיתור ניצולים חיים, עכב התנאים הקשים ולאור בקשת הירדנים להפסיק את החיפושים, חזרו הכוחות לארץ.

סגן-אלוף א׳, מפקד יחידת החילוץ והפינוי 669, אמר "קיבלנו דיווח מתא שליטה של חיל האוויר שאנחנו נדרשים להיערך למשימת חילוץ משיטפון של ילדים שיצאו לטיול, ואנחנו נדרשים לצאת ולהיות מוכנים כמה שיותר מהר.

המורכבות באירוע היא קודם כל שמדובר בילדים, הדבר השני הוא שזה אירוע שקורה בלילה, במדינה זרה, שיש פערי תקשורת ותיאום מן הסתם, והנחל הוא נחל מאוד מצוקי, גואש, ושוצף, והזרימה בו מקשה על פעולות החילוץ".

סרן ע', טייס בשירות קבע הוסיף, "כשהגענו לטייסת, אתמול, כבר הבנו שהולך להיות מזג אוויר סוער והתחלנו הכנות בטייסת, גם מבחינת המסוקים וגם מבחינתנו לאירוע מורכב במזג האוויר. בסוף כל ההכנות האלה השתלמו, הצלחנו להגיע כמו שצריך לנקודה.״

רב-סרן א', טייס בשירות מילואים סיפר, "כשאתה יוצא למשימת חילוץ והצלת חיים, כל מה שאתה מפוקס עליו זה להגיע למי שבשטח ולמי שצריך את העזרה שלך, לא משנה איפה הוא נמצא ומי הוא. התפקיד שלנו הוא לעזור ולסייע, ולמצוא ולהציל חיים, ונעשה את זה בכל מקום ובכל שעה בין אם זה אצלנו או אם זה מהשכנים שלנו".